Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessment of psychomotor development of preschool children: A review of six assessment tools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00104910" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00104910 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessment of psychomotor development of preschool children: A review of six assessment tools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Preschool age is a very important stage of live for improving psychomotor skills such as running, jumping, throwing and others. These fundamental motor skills influence and form the foundation for health, social, educational and emotional aspects of children life. Early detection of level of psychomotor development could help us with identification of children with motor impairment, prepare appropriate intervention program for them and prevent potential problems in other domains in children’s life. Nowadays, we have an enormous number of diagnostic methods, which are intended to assess the psychomotor development of children. Before we use one of them for research or diagnostic work, we must consider many aspects. This overview study discusses the different aspects of assessment methods of psychomotor development of preschool children. Our aim was to define the psychomotor development, characterize different types of assessment methods and provide review of the most used methods of psychomotor development.

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment of psychomotor development of preschool children: A review of six assessment tools

  • Popis výsledku anglicky

    Preschool age is a very important stage of live for improving psychomotor skills such as running, jumping, throwing and others. These fundamental motor skills influence and form the foundation for health, social, educational and emotional aspects of children life. Early detection of level of psychomotor development could help us with identification of children with motor impairment, prepare appropriate intervention program for them and prevent potential problems in other domains in children’s life. Nowadays, we have an enormous number of diagnostic methods, which are intended to assess the psychomotor development of children. Before we use one of them for research or diagnostic work, we must consider many aspects. This overview study discusses the different aspects of assessment methods of psychomotor development of preschool children. Our aim was to define the psychomotor development, characterize different types of assessment methods and provide review of the most used methods of psychomotor development.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů