Hodnocení hrubé motoriky u dětí předškolního věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73592136" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73592136 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://files.pedagogikadsp.cz/200000114-2719328133/Sbornik%20online.pdf" target="_blank" >http://files.pedagogikadsp.cz/200000114-2719328133/Sbornik%20online.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení hrubé motoriky u dětí předškolního věku
Popis výsledku v původním jazyce
Pilotní studie se zabývá testováním, hodnocením a následným ověřováním možnosti využití testu hrubě motorického vývoje Test of Gross Motor Development-2 (Ulrich, 2000) u českých dětí předškolního věku. Hodnocení hrubé motoriky je široce používaný způsob stanovení míry a úrovně růstu a rozvoje v raném dětství. Cílem příspěvku bylo předložit teoretická východiska k řešení problematiky významu motoriky dítěte. Výzkumný vzorek tvořilo 52 5letých dětí. Jako výzkumná metoda byl zvolen TGMD-2, který hodnotí úroveň hrubé motoriky pomocí dvou subtestů: lokomočních a manipulačních dovedností.
Název v anglickém jazyce
Assessment of Gross Motor Skills among Preschool Children
Popis výsledku anglicky
Pilot study is focusing on testing, assessment and subsequent verification of possible using test of gross motor development TGMD-2 (Ulrich, 2000) amongst Czech preschool children. Assessment of gross motor skills is a widely used method of determining the scale and level of growth and development in early childhood. The aim of this paper was to present a theoretical basis for solving issues of the importance of motor skills. The research sample consisted of 52 5-years old children. As a research method was chosen TGMD-2, which assess the level of gross motor skills with two sub-tests of: loco-motors and object control skills.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XII
ISBN
978-80-244-5278-4
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
8-16
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
8. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—