Vztah mezi tělesnou zdatností a pohybovými dovednostmi u dětí středního školního věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73584788" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73584788 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15510/17:73584788
Výsledek na webu
<a href="http://www.fsps.muni.cz/dokumenty/pdf/Studia-sportiva-2017-11-1.pdf" target="_blank" >http://www.fsps.muni.cz/dokumenty/pdf/Studia-sportiva-2017-11-1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vztah mezi tělesnou zdatností a pohybovými dovednostmi u dětí středního školního věku
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavním cílem výzkumu bylo testování hrubých pohybových dovedností a tělesné zdatnosti u dětí středního školního věku pomocí testů TGMD-2 a FITNESSGRAM a posuzování vztahů mezi komponentami těchto dvou testů. Dílčím cílem byla analýza intersexuálních rozdílů. Výzkumný soubor tvořilo 51 chlapců a 49 dívek ve věku 9 až 11 let. Výsledky ukazují, že soubor chlapců má lepší výsledky ve většině subtestů tělesné zdatnosti a vyšší úroveň manipulačních hrubých pohybových dovedností. Dívky mají vyšší úroveň flexibility a lokomočních hrubých pohybových dovedností. Vztahy mezi subtesty TGDM-2 a FITNESSGRAM ukazují na pozitivní korelace především mezi manipulačními dovednostmi a kardiovaskulární zdatností. U dětí středního školního věku je v rámci hodin tělesné výchovy důležité vybírat pohybové aktivity rozvíjející kardiorespirační zdatnost. U dívek je zvláště důležité vybírat sportovní hry, ve kterých dominují manipulační hrubé pohybové dovednosti.
Název v anglickém jazyce
The relationship between physical fitness and motor skills in middle childhood children
Popis výsledku anglicky
The main aim of the research was to test the gross motor skills and physical fitness among children of middle childhood children with TGMD-2 and Fitnessgram tests and assessment of relations between components of these two tests. A partial goal was to analyze gender differences. The research sample consisted of 51 boys and 49 girls aged 9–11 years. The results indicate that the sample of boys have better results in most subtests of physical fitness and a higher level of manipulative gross motor skills. Girls have a higher level of flexibility and locomotor gross motor skills. Relations between subtests TGDM-2 and Fitnessgram showed mainly a positive correlation between manipulative skills and cardiovascular fitness. For middle childhood children is important to choose physical activities developing cardiorespiratory fitness during their physical education classes. For girls it is especially important to choose a sports, which including manipulative gross motor skills.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50901 - Other social sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Sportiva
ISSN
1802-7679
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
135-143
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—