Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hegemonic and Inclusive Masculinities in American and Czech YouTube Vlogs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00105655" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00105655 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Hegemonic and Inclusive Masculinities in American and Czech YouTube Vlogs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The focus of the presentation is a comparative study of discursive means of masculinity construction in American and Czech YouTube vlogs. Two types of masculine identities - hegemonic and inclusive masculinities - are analyzed in terms of two-level indexicality realized by means of positioning of self and others in the context of YouTube vlogs. The author outlines the most salient strategies of performing the two types of masculinities and shows that the extent and means of constructing these gender identities by Czech and American YouTubers diverge due to sociocultural differences, whereas at the same time, Czech YouTube vloggers tend to employ emerging trends promoted by highly popular American micro-celebrities.

  • Název v anglickém jazyce

    Hegemonic and Inclusive Masculinities in American and Czech YouTube Vlogs

  • Popis výsledku anglicky

    The focus of the presentation is a comparative study of discursive means of masculinity construction in American and Czech YouTube vlogs. Two types of masculine identities - hegemonic and inclusive masculinities - are analyzed in terms of two-level indexicality realized by means of positioning of self and others in the context of YouTube vlogs. The author outlines the most salient strategies of performing the two types of masculinities and shows that the extent and means of constructing these gender identities by Czech and American YouTubers diverge due to sociocultural differences, whereas at the same time, Czech YouTube vloggers tend to employ emerging trends promoted by highly popular American micro-celebrities.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů