Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Attitude and Graduation as resources of masculinity construction in YouTube vlogs (in press)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F21%3A00120859" target="_blank" >RIV/00216224:14210/21:00120859 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digilib.phil.muni.cz/bitstream/handle/11222.digilib/144296/1_BrnoStudiesEnglish_47-2021-1_8.pdf?sequence=1" target="_blank" >https://digilib.phil.muni.cz/bitstream/handle/11222.digilib/144296/1_BrnoStudiesEnglish_47-2021-1_8.pdf?sequence=1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/BSE2021-1-6" target="_blank" >10.5817/BSE2021-1-6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Attitude and Graduation as resources of masculinity construction in YouTube vlogs (in press)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present study examines stance-taking resources engaged in the performance of branded masculine YouTube identities. It aims at determining the role of Attitude and Graduation, two aspects of Martin and White's (2005) Appraisal framework, in the construction of branded masculinity on popular American YouTube vlog channels. The paper also presents adjustments to Appraisal system, which enable its applicability to gender identity analysis in terms Anderson’s Inclusive masculinity theory (2009), namely a developed Affect:Dis/inclination subcategory and a new category of Ironic heterosexual recuperation, which prove to be of considerable importance for determining the resources for the construction of blended masculinities in YouTube vlogs. The quantitative and qualitative analyses of the Appraisal resources employed in the speech of male vloggers have shown that branded masculine identities predominantly rely on the hybridization of orthodox and inclusive masculinities construed by means of evaluative stances targeted at a range of activities, people, objects and concepts indirectly indexing either of the two types of masculinities.

  • Název v anglickém jazyce

    Attitude and Graduation as resources of masculinity construction in YouTube vlogs (in press)

  • Popis výsledku anglicky

    The present study examines stance-taking resources engaged in the performance of branded masculine YouTube identities. It aims at determining the role of Attitude and Graduation, two aspects of Martin and White's (2005) Appraisal framework, in the construction of branded masculinity on popular American YouTube vlog channels. The paper also presents adjustments to Appraisal system, which enable its applicability to gender identity analysis in terms Anderson’s Inclusive masculinity theory (2009), namely a developed Affect:Dis/inclination subcategory and a new category of Ironic heterosexual recuperation, which prove to be of considerable importance for determining the resources for the construction of blended masculinities in YouTube vlogs. The quantitative and qualitative analyses of the Appraisal resources employed in the speech of male vloggers have shown that branded masculine identities predominantly rely on the hybridization of orthodox and inclusive masculinities construed by means of evaluative stances targeted at a range of activities, people, objects and concepts indirectly indexing either of the two types of masculinities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Brno Studies in English

  • ISSN

    0524-6881

  • e-ISSN

    1805-0867

  • Svazek periodika

    47

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    35

  • Strana od-do

    93-127

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85122452591