Does Knowledge of Grammar Influence Productive Speaking Skills of the Students of Russian Departments? (on the Example of a Questionnaire of Czech and Slovak Students)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00106115" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00106115 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://journals.uspu.ru/attachments/article/2240/9.pdf" target="_blank" >http://journals.uspu.ru/attachments/article/2240/9.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
ruština
Název v původním jazyce
Vlijajet li znanie grammatiki na produktivnye rečevye sposobnosti studentov-rusistov?
Popis výsledku v původním jazyce
Statja pokazyvaet rezultaty sravnitelnogo analýza sposobnostej češskich i slovackich studentov-rusistov polzovaťsjx znaniem grammatiki russkogo jazyka na konkretnych primerach. Vzjaty glagoly, kotorye studentam poka neznakomy, i sravnivaetsja ich sposobnosť obrazovať pravilnyje sprjagaemye formy.
Název v anglickém jazyce
Does Knowledge of Grammar Influence Productive Speaking Skills of the Students of Russian Departments? (on the Example of a Questionnaire of Czech and Slovak Students)
Popis výsledku anglicky
This paper presents the results of a comparative survey of university students studying Russian as a foreign language, aimed at exploring their ability to apply the knowledge of the grammar system of the Russian language in practice. The ability to produce the required forms of verbs, specifically the first person of the singular and the plural, and determine the aspect of verbs as a learning skill was studied.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Filologičeskij klass
ISSN
2071-2405
e-ISSN
—
Svazek periodika
54
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
RU - Ruská federace
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
65-71
Kód UT WoS článku
000456103000009
EID výsledku v databázi Scopus
—