The influence of principals on the hidden curriculum of induction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00107154" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00107154 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1741143217745878" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1741143217745878</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/1741143217745878" target="_blank" >10.1177/1741143217745878</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The influence of principals on the hidden curriculum of induction
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this study is to describe the influence that principals have on the hidden curriculum of induction (HCI). Our findings are based on a comparison of two case studies undertaken in primary schools in the Czech Republic, whose principals have different approaches to leadership and the management of induction. The data analysis leads to the conclusion that principals shape the HCI through mentor selection, management and development of the explicit curriculum of induction, creation of a social context in the school, and induction evaluation. The HCI is shaped by the specific realizations of these influences with content covering the meaning of induction, professional development, school context, and the principals themselves.
Název v anglickém jazyce
The influence of principals on the hidden curriculum of induction
Popis výsledku anglicky
The aim of this study is to describe the influence that principals have on the hidden curriculum of induction (HCI). Our findings are based on a comparison of two case studies undertaken in primary schools in the Czech Republic, whose principals have different approaches to leadership and the management of induction. The data analysis leads to the conclusion that principals shape the HCI through mentor selection, management and development of the explicit curriculum of induction, creation of a social context in the school, and induction evaluation. The HCI is shaped by the specific realizations of these influences with content covering the meaning of induction, professional development, school context, and the principals themselves.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-07234S" target="_blank" >GA13-07234S: Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Educational Management Administration & Leadership
ISSN
1741-1432
e-ISSN
1741-1440
Svazek periodika
47
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
606-623
Kód UT WoS článku
000473496100008
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85067230941