Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The influence of principals on the hidden curriculum of induction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00107154" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00107154 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1741143217745878" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1741143217745878</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/1741143217745878" target="_blank" >10.1177/1741143217745878</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The influence of principals on the hidden curriculum of induction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this study is to describe the influence that principals have on the hidden curriculum of induction (HCI). Our findings are based on a comparison of two case studies undertaken in primary schools in the Czech Republic, whose principals have different approaches to leadership and the management of induction. The data analysis leads to the conclusion that principals shape the HCI through mentor selection, management and development of the explicit curriculum of induction, creation of a social context in the school, and induction evaluation. The HCI is shaped by the specific realizations of these influences with content covering the meaning of induction, professional development, school context, and the principals themselves.

  • Název v anglickém jazyce

    The influence of principals on the hidden curriculum of induction

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study is to describe the influence that principals have on the hidden curriculum of induction (HCI). Our findings are based on a comparison of two case studies undertaken in primary schools in the Czech Republic, whose principals have different approaches to leadership and the management of induction. The data analysis leads to the conclusion that principals shape the HCI through mentor selection, management and development of the explicit curriculum of induction, creation of a social context in the school, and induction evaluation. The HCI is shaped by the specific realizations of these influences with content covering the meaning of induction, professional development, school context, and the principals themselves.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-07234S" target="_blank" >GA13-07234S: Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Educational Management Administration & Leadership

  • ISSN

    1741-1432

  • e-ISSN

    1741-1440

  • Svazek periodika

    47

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    606-623

  • Kód UT WoS článku

    000473496100008

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85067230941