Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learning Analytics : Challenges and Opportunities of Using Data Analysis in Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00107418" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00107418 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-5225-7473-6.ch003" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4018/978-1-5225-7473-6.ch003</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-5225-7473-6.ch003" target="_blank" >10.4018/978-1-5225-7473-6.ch003</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learning Analytics : Challenges and Opportunities of Using Data Analysis in Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of this chapter is to present and describe a relatively new research field, known as learning analytics, which focuses on use of a wide spectrum of analytical methods and techniques to analyze data coming from educational contexts. The first part of the chapter focuses on the historical context of analytics in education and introduces several research fields that participated in the creation and formation of learning analytics. At the same time, the development of learning analytics and basic related concepts are described in more detail. In the second part, the authors provide an overview of the main research fields and topics within learning analytics, including an overview of commonly used analytical instruments and systems. The final part of the chapter then focuses on challenges currently faced by the field of learning analytics, as well as on opportunities for further development and research within learning analytics in the upcoming years, which are now under development.

  • Název v anglickém jazyce

    Learning Analytics : Challenges and Opportunities of Using Data Analysis in Education

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this chapter is to present and describe a relatively new research field, known as learning analytics, which focuses on use of a wide spectrum of analytical methods and techniques to analyze data coming from educational contexts. The first part of the chapter focuses on the historical context of analytics in education and introduces several research fields that participated in the creation and formation of learning analytics. At the same time, the development of learning analytics and basic related concepts are described in more detail. In the second part, the authors provide an overview of the main research fields and topics within learning analytics, including an overview of commonly used analytical instruments and systems. The final part of the chapter then focuses on challenges currently faced by the field of learning analytics, as well as on opportunities for further development and research within learning analytics in the upcoming years, which are now under development.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-06152S" target="_blank" >GA17-06152S: Digitální technologie v každodenním životě a učení studentů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Opening Up Education for Inclusivity Across Digital Economies and Societies

  • ISBN

    9781522574736

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    52-72

  • Počet stran knihy

    352

  • Název nakladatele

    IGI Global

  • Místo vydání

    Hershey, USA

  • Kód UT WoS kapitoly