Eye-tracking ve virtuální realitě : implementace a možnosti měření
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00107433" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00107433 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Eye-tracking ve virtuální realitě : implementace a možnosti měření
Popis výsledku v původním jazyce
Monitorování očních pohybů (tzv. Eye-tracking; ET) v současnosti představuje královskou cestu k porozumění senzomotorické aktivity člověka v rámci prostředí, kde se nachází. ET nabízí možnost přesného měření oblastí zájmů participanta, a to jak v kontrolovaném prostředí, tak v reálných exteriérech a interiérech. ET je dále možné implementovat do specifických virtuálních rozhraní, což umožňuje sbírat data o chování a rozhodování člověka ve virtuálních světech, přičemž tyto světy nabízí dynamickou prezentaci rozmanitých, realitě se blížících stimulů, při současném zachování kontroly a přesnosti měření. V prezentovaném článku glosujeme některé poznatky o implementaci ET v prostředí virtuální reality a navrhujeme jeho využití pro interkulturní výzkum senzo-motorických procesů, potažmo kognice člověka.
Název v anglickém jazyce
Eye tracking in virtual reality : implementation and measurement capabilities
Popis výsledku anglicky
Eye-tracking (ET) is currently a royal pathway to understanding human sensomotor activity within its environment. ET offers the ability to accurately measure participant areas of interest, both in a controlled environment and in real exteriors and interiors. Furthermore, ET can be deployed in specific virtual interfaces, allowing you to collect human behavioral and decision-making data in virtual worlds, offering worlds a dynamic presentation of a variety of reality-approaching stimuli while maintaining control and measurement accuracy. In the presented article, we comment on some findings about the implementation of ET in the virtual reality environment and propose its use for intercultural research of sensorimotor processes and further human cognition.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GC19-09265J" target="_blank" >GC19-09265J: Vliv sociokulturních faktorů a písma na percepci a kognici komplexních zrakových podnětů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Kognícia a umelý život 2019
ISBN
9788022347204
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
45-47
Název nakladatele
Univerzita Komenského v Bratislave
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
1. 1. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—