Metody počítačového testování kognitivního stylu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00107437" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00107437 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://cogsci.fmph.uniba.sk/kuz2019/prispevky" target="_blank" >http://cogsci.fmph.uniba.sk/kuz2019/prispevky</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metody počítačového testování kognitivního stylu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá možnostmi počítačového testování kognitivního stylu se specifickým důrazem na dnes nejpoužívanější metody kognitivní a interkulturní psychologie, kam lze zařadit Cognitive Style Analysis test (CSA), Navonův test a Framed-Line test (FLT). Do příspěvku jsou zahrnuty i originální testové úlohy Change-blindness Static (CBS) a Figure and Background (FAB). Příspěvek diskutuje percepční a kognitivní podobnosti a rozdílnosti jednotlivých testů, jejich vztah k dominantní teorii analytického a holistického kognitivního stylu a kriticky hodnotí jejich výhody a nevýhody. Součástí příspěvku je také představení některých vícejazyčně lokalizovaných metod běžících na online SW Hypothesis, jež jsou založeny na výše zmíněných metodách, a srovnání možné (ne)ekvivalence počítačového a klasického administrování percepčních testů měřících kognitivní styl v kontextu interkulturního výzkumu.
Název v anglickém jazyce
Computer-based testing methods of cognitive style
Popis výsledku anglicky
The contribution analyzes possibilities of computer-based testing of cognitive styles, specifically the most used methods of cross-cultural and cognitive psychology: Cognitive Style Analysis test (CSA), Navon test and Framed-Line test (FLT). The contribution also contains test stimuli of Change-Blindness Static test (CBS) and Figure and Background test (FAB). Moreover, perceptual and cognitive similarities and differences of each method, their advantages and disadvantages as well as their relations to the theory of analytic and holistic cognitive style are discussed. The part of the contribution is also a brief introduction to the modified versions of the aforementioned methods implemented on SW Hypothesis and comparison of paper-pencil and computer-based testing in the context of cross-cultural research.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GC19-09265J" target="_blank" >GC19-09265J: Vliv sociokulturních faktorů a písma na percepci a kognici komplexních zrakových podnětů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Kognícia a umelý život 2019
ISBN
9788022347204
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
63-69
Název nakladatele
Univerzita Komenského v Bratislave
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
1. 1. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—