Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Relationship between early computer use and ICT competence : Evidence from OECD Countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00107579" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00107579 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Relationship between early computer use and ICT competence : Evidence from OECD Countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As information and communication technologies (ICT) have been getting continuous attention in educational area for decades now. The development of ICT competence and autonomy in using ICT in pupils proves to be a worthwhile area of educational research. This contribution deals with a potential relationship between the early use of computer and ICT competence and autonomy in pupils. This relationship is examined on data from the PISA 2015 survey, which also contained an ICT related module (questionnaire) across OECD countries, which participated in this survey. First analyses bring promising results, preliminary confirmation of the relationship between the early use of computer and pupils´ ICT competence and autonomy, as well as interesting indications for more complex developmental processes connected to ICT competence and autonomy. Implications for further research as well as educational policy area are discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Relationship between early computer use and ICT competence : Evidence from OECD Countries

  • Popis výsledku anglicky

    As information and communication technologies (ICT) have been getting continuous attention in educational area for decades now. The development of ICT competence and autonomy in using ICT in pupils proves to be a worthwhile area of educational research. This contribution deals with a potential relationship between the early use of computer and ICT competence and autonomy in pupils. This relationship is examined on data from the PISA 2015 survey, which also contained an ICT related module (questionnaire) across OECD countries, which participated in this survey. First analyses bring promising results, preliminary confirmation of the relationship between the early use of computer and pupils´ ICT competence and autonomy, as well as interesting indications for more complex developmental processes connected to ICT competence and autonomy. Implications for further research as well as educational policy area are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-06152S" target="_blank" >GA17-06152S: Digitální technologie v každodenním životě a učení studentů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů