Hidden curriculum and everyday life of socialist primary schools in Czechoslovakia
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00107785" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00107785 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Hidden curriculum and everyday life of socialist primary schools in Czechoslovakia
Popis výsledku v původním jazyce
The authors focus on different parts of hidden curriculum (double moral, taboo in education before and during the Prague Spring, relationships among teachers and pupils in different contexts etc.). The authors talk about historical research and how to study hidden curriculum.
Název v anglickém jazyce
Hidden curriculum and everyday life of socialist primary schools in Czechoslovakia
Popis výsledku anglicky
The authors focus on different parts of hidden curriculum (double moral, taboo in education before and during the Prague Spring, relationships among teachers and pupils in different contexts etc.). The authors talk about historical research and how to study hidden curriculum.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-05926S" target="_blank" >GA14-05926S: Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů