Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

What does the silence mean? Student non participation in classroom discourse – reasons and effects

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00107947" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00107947 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    What does the silence mean? Student non participation in classroom discourse – reasons and effects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Student participation in classroom discourse is an important source for their learning. In this contribution, we focus on non-participating students and we strive to explain why they talk rarely in the classroom and what are the consequences of their communicative behavior. We conducted an ethnographic research in four Czech lower secondary classrooms. The data we analyzed comprised six video recordings of language lessons, two interviews with teachers, and four interviews with students in each classroom. Our analysis shows that silence has different consequences for high-achieving and low-achieving students. High-achieving students use silence to gain exclusive opportunities for learning and to construct and maintain the social position of extra capable students. Low-achieving students are excluded from communication, do not gain relevant learning opportunities, and their silence is interpreted as a sign of their incompetence.

  • Název v anglickém jazyce

    What does the silence mean? Student non participation in classroom discourse – reasons and effects

  • Popis výsledku anglicky

    Student participation in classroom discourse is an important source for their learning. In this contribution, we focus on non-participating students and we strive to explain why they talk rarely in the classroom and what are the consequences of their communicative behavior. We conducted an ethnographic research in four Czech lower secondary classrooms. The data we analyzed comprised six video recordings of language lessons, two interviews with teachers, and four interviews with students in each classroom. Our analysis shows that silence has different consequences for high-achieving and low-achieving students. High-achieving students use silence to gain exclusive opportunities for learning and to construct and maintain the social position of extra capable students. Low-achieving students are excluded from communication, do not gain relevant learning opportunities, and their silence is interpreted as a sign of their incompetence.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-03643S" target="_blank" >GA17-03643S: Vztah mezi charakteristikami výukové komunikace a vzdělávacími výsledky žáků</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů