Shakespeare’s myriad-minded stage : Propositional spaces of cultural hybridity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00108101" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00108101 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/0184767819835551" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/0184767819835551</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/0184767819835551" target="_blank" >10.1177/0184767819835551</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Shakespeare’s myriad-minded stage : Propositional spaces of cultural hybridity
Popis výsledku v původním jazyce
The concept of hybridity is profoundly ingrained in logocentric epistemologies that assert such cultural constructs as the unity of a text, authorship, ownership or an identity of sorts. This article aims at hybridity that takes place in the act of the audience’s perception and understanding of the play. On the example of Shakespeare’s plays, I address the question of (1) truth value and fiction in performance, (2) the propositionality of the stage and (3) the shift in performance as an oral medium from logocentric textuality to human interaction as social act.
Název v anglickém jazyce
Shakespeare’s myriad-minded stage : Propositional spaces of cultural hybridity
Popis výsledku anglicky
The concept of hybridity is profoundly ingrained in logocentric epistemologies that assert such cultural constructs as the unity of a text, authorship, ownership or an identity of sorts. This article aims at hybridity that takes place in the act of the audience’s perception and understanding of the play. On the example of Shakespeare’s plays, I address the question of (1) truth value and fiction in performance, (2) the propositionality of the stage and (3) the shift in performance as an oral medium from logocentric textuality to human interaction as social act.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-20335S" target="_blank" >GA16-20335S: Divadlo jako syntéza uměni: Otakar Zich v kontextu moderní vědy a dnešní potenciál jeho konceptů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Cahiers Élisabéthains : A Journal of English Renaissance Studies
ISSN
0184-7678
e-ISSN
2054-4715
Svazek periodika
99
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
FR - Francouzská republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
45-55
Kód UT WoS článku
000477597500006
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85064558151