Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Shakespeare’s myriad-minded stage : Propositional spaces of cultural hybridity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00108101" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00108101 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/0184767819835551" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/0184767819835551</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/0184767819835551" target="_blank" >10.1177/0184767819835551</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Shakespeare’s myriad-minded stage : Propositional spaces of cultural hybridity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The concept of hybridity is profoundly ingrained in logocentric epistemologies that assert such cultural constructs as the unity of a text, authorship, ownership or an identity of sorts. This article aims at hybridity that takes place in the act of the audience’s perception and understanding of the play. On the example of Shakespeare’s plays, I address the question of (1) truth value and fiction in performance, (2) the propositionality of the stage and (3) the shift in performance as an oral medium from logocentric textuality to human interaction as social act.

  • Název v anglickém jazyce

    Shakespeare’s myriad-minded stage : Propositional spaces of cultural hybridity

  • Popis výsledku anglicky

    The concept of hybridity is profoundly ingrained in logocentric epistemologies that assert such cultural constructs as the unity of a text, authorship, ownership or an identity of sorts. This article aims at hybridity that takes place in the act of the audience’s perception and understanding of the play. On the example of Shakespeare’s plays, I address the question of (1) truth value and fiction in performance, (2) the propositionality of the stage and (3) the shift in performance as an oral medium from logocentric textuality to human interaction as social act.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-20335S" target="_blank" >GA16-20335S: Divadlo jako syntéza uměni: Otakar Zich v kontextu moderní vědy a dnešní potenciál jeho konceptů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cahiers Élisabéthains : A Journal of English Renaissance Studies

  • ISSN

    0184-7678

  • e-ISSN

    2054-4715

  • Svazek periodika

    99

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    FR - Francouzská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    45-55

  • Kód UT WoS článku

    000477597500006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85064558151