Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pojetí informační gramotnosti v ŠVP : analýza kurikula tří vybraných středních škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00108374" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00108374 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.jtie.upol.cz/getrevsrc.php?identification=public&mag=jti&raid=151&type=fin&ver=3" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/getrevsrc.php?identification=public&mag=jti&raid=151&type=fin&ver=3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2019.010" target="_blank" >10.5507/jtie.2019.010</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pojetí informační gramotnosti v ŠVP : analýza kurikula tří vybraných středních škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kvalitativní empirická studie se zaměřuje na roli informační gramotnosti v kurikulu tří vybraných škol – gymnázia, zdravotnické školy s oborem praktická sestra a knihovnické střední školy. Využívá přitom dokumentovou analýzu tří školních vzdělávacích programů. Cílem článku je uchopení tématu informační gramotnosti ve zmíněných školách a sledování jeho předmětových, ale i průřezových přesahů. Nabízí pohled nikoli na to, jak je informační gramotnost učena, ale na její kurikulární uchopení ve školních vzdělávacích programech. Z analýzy se podařilo provést jak základní diskusi didaktickou, tak také sledovat hlavní témata nebo zajímavé aspekty, které s rozvoje informační gramotnosti souvisejí – její vztah s mediální gramotností, s kritickým myšlením, s kompetencemi k učení nebo snahu využít ji pro větší vazbu mezi vzdělávacím obsahem a okolním světem.

  • Název v anglickém jazyce

    The Concept of Information Literacy in School Curriculum : Curriculum Analysis of Three Selected High Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The qualitative empirical study focuses on the role of information literacy in the curriculum of three selected schools - high schools, nursing schools with practical nursing and library secondary schools. It uses a documentary analysis of three school educational programs. The review aims to grasp the topic of information literacy in these schools. The study is analysis information literacy as a subject-oriented phenomenon. It offers a view not of how information literacy is taught, but of its curriculum grasp in school education programs. The analysis succeeded in conducting an educational discussion as well as following the main topics or exciting aspects related to the development of information literacy - its relationship with media literacy, critical thinking, learning competencies or the effort to use it for a more significant link between educational content and the outside world.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000040" target="_blank" >TL02000040: Platforma pro transfer znalostí: informační gramotnost pro středoškoláky v otevřeném mash-up virtuálním učebním prostředí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Technology and Information Education

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

    1803-6805

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus