Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Potential of Museums in the Mediation of Science and Technology. Museum presentation and Education on the Example of the Technical Museum in Brno (Czech Republic)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00109360" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00109360 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ejournal1.com/journals_n/1553685522.pdf" target="_blank" >http://ejournal1.com/journals_n/1553685522.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13187/ejced.2019.1.240" target="_blank" >10.13187/ejced.2019.1.240</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Potential of Museums in the Mediation of Science and Technology. Museum presentation and Education on the Example of the Technical Museum in Brno (Czech Republic)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study examines museum presentations and educational activities in the area of technical museology, on the example of the Technical Museum in Brno (Czech Republic). Technical museology counts among the most popular segments of museum culture employed, in particular, in the popularization of science and technology. Through their exhibition activities, as well as museum and educational activities, museums approach target groups of visitors including pupils and students from all types of schools. Museums of technology have documented and mediated the progress in technology in society for nearly 200 years through a wide range of activities, especially in the form of the visualization of technological procedures of production, from the processing of a material to a finished product. This contribution analyses and assesses the basic presentation, educational and scientific activities of the Technical Museum in Brno. It conveys the manners of its communication with the public, as well as the particularities of technical museology.

  • Název v anglickém jazyce

    The Potential of Museums in the Mediation of Science and Technology. Museum presentation and Education on the Example of the Technical Museum in Brno (Czech Republic)

  • Popis výsledku anglicky

    This study examines museum presentations and educational activities in the area of technical museology, on the example of the Technical Museum in Brno (Czech Republic). Technical museology counts among the most popular segments of museum culture employed, in particular, in the popularization of science and technology. Through their exhibition activities, as well as museum and educational activities, museums approach target groups of visitors including pupils and students from all types of schools. Museums of technology have documented and mediated the progress in technology in society for nearly 200 years through a wide range of activities, especially in the form of the visualization of technological procedures of production, from the processing of a material to a finished product. This contribution analyses and assesses the basic presentation, educational and scientific activities of the Technical Museum in Brno. It conveys the manners of its communication with the public, as well as the particularities of technical museology.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60500 - Other Humanities and the Arts

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Contemporary Education

  • ISSN

    2304-9650

  • e-ISSN

    2305-6746

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    RU - Ruská federace

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    240-253

  • Kód UT WoS článku

    000462498700020

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85063746543