Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

“You should get it, too!” : A multimodal analysis of promotional posts on Instagram

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00109371" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00109371 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://hk-anglophone-conference.webnode.cz/" target="_blank" >https://hk-anglophone-conference.webnode.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    “You should get it, too!” : A multimodal analysis of promotional posts on Instagram

  • Popis výsledku v původním jazyce

    When looking to promote their products, companies increasingly turn to social medial influencers to embrace their brand and eagerly present it to their followers in several posts. These posts, identified by captions such as #ad and partnership tags, are labeled as ‘Product’ posts in this paper and analyzed on two levels to reveal their distinctive characteristics: 1.) ‘Product’ posts adopt stylistically significant features of traditional and web advertisements and thus belong to the genre colony of promotional genres; 2.) when isolated from other posts, ‘Product’ posts devoted to the promotion of the same product construct a continuous (albeit temporarily disrupted) narrative through cohesion, deixis, shared knowledge and context, etc. The paper adopts a multimodal approach as it concerns the posts’ textual and visual elements and their interrelationship. The data consists of posts uploaded by three Instagirls, i.e. female users of Instagram with a large following and thus a considerable impact.

  • Název v anglickém jazyce

    “You should get it, too!” : A multimodal analysis of promotional posts on Instagram

  • Popis výsledku anglicky

    When looking to promote their products, companies increasingly turn to social medial influencers to embrace their brand and eagerly present it to their followers in several posts. These posts, identified by captions such as #ad and partnership tags, are labeled as ‘Product’ posts in this paper and analyzed on two levels to reveal their distinctive characteristics: 1.) ‘Product’ posts adopt stylistically significant features of traditional and web advertisements and thus belong to the genre colony of promotional genres; 2.) when isolated from other posts, ‘Product’ posts devoted to the promotion of the same product construct a continuous (albeit temporarily disrupted) narrative through cohesion, deixis, shared knowledge and context, etc. The paper adopts a multimodal approach as it concerns the posts’ textual and visual elements and their interrelationship. The data consists of posts uploaded by three Instagirls, i.e. female users of Instagram with a large following and thus a considerable impact.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů