Self-marketing in British Online Personal Advertisements
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873648" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873648 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Self-marketing in British Online Personal Advertisements
Popis výsledku v původním jazyce
Employing the method of genre analysis, this paper examines self-marketing discursive devices employed in British online personal ads. It is revealed that among the formal devices serving to attract attention, raise interest and incite responses are rhetorical tools typical of advertisements for products and services, the discursive construction of a bond and closeness between the advertiser and the reader, and the adoption of elements typical of spoken faceto- face interaction. As for the content, advertisers not only draw upon a conventional positive self-presentation but also exploit and resist the conventions of the genre by foregrounding their negative characteristics. Overall, a tendency of a shift from an overt discursive self-marketing to an indirect promotion involving the construction of authenticity is traced in the corpus.
Název v anglickém jazyce
Self-marketing in British Online Personal Advertisements
Popis výsledku anglicky
Employing the method of genre analysis, this paper examines self-marketing discursive devices employed in British online personal ads. It is revealed that among the formal devices serving to attract attention, raise interest and incite responses are rhetorical tools typical of advertisements for products and services, the discursive construction of a bond and closeness between the advertiser and the reader, and the adoption of elements typical of spoken faceto- face interaction. As for the content, advertisers not only draw upon a conventional positive self-presentation but also exploit and resist the conventions of the genre by foregrounding their negative characteristics. Overall, a tendency of a shift from an overt discursive self-marketing to an indirect promotion involving the construction of authenticity is traced in the corpus.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
From Theory to Practice 2013: Proceedings of the Fifth International Conference on Anglophone Studies
ISBN
978-80-7454-450-7
ISSN
1805-9899
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
141-149
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Datum konání akce
5. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—