Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Representations of nature in ecotourism advertisements

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F16%3A43875203" target="_blank" >RIV/70883521:28150/16:43875203 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://katedry.ped.muni.cz/anglictina/wp-content/uploads/sites/2/2016/06/trckova_1_2016.pdf" target="_blank" >https://katedry.ped.muni.cz/anglictina/wp-content/uploads/sites/2/2016/06/trckova_1_2016.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/DI2016-1-79" target="_blank" >10.5817/DI2016-1-79</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Representations of nature in ecotourism advertisements

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Employing the appraisal theory and the system of transitivity, the study explores representations of nature and the human-nature relationship in ecotourism advertisements on the website Responsible Travel. It is revealed that a number of empowering discursive devices with regard to nature are employed in the data, including the allocation of the agentive role in constructive processes to inanimate natural elements, the adoption of the activation of tokens and the activation of experiences, and celebratory portrayals of nature as an aesthetically pleasing artwork and a spectacle of supernatural qualities. Yet, it is argued that the celebration and the empowerment of nature in the ecotourism advertisements tend to take place at the expense of the reproduction of the human-nature dichotomy, portraying nature as the Other.

  • Název v anglickém jazyce

    Representations of nature in ecotourism advertisements

  • Popis výsledku anglicky

    Employing the appraisal theory and the system of transitivity, the study explores representations of nature and the human-nature relationship in ecotourism advertisements on the website Responsible Travel. It is revealed that a number of empowering discursive devices with regard to nature are employed in the data, including the allocation of the agentive role in constructive processes to inanimate natural elements, the adoption of the activation of tokens and the activation of experiences, and celebratory portrayals of nature as an aesthetically pleasing artwork and a spectacle of supernatural qualities. Yet, it is argued that the celebration and the empowerment of nature in the ecotourism advertisements tend to take place at the expense of the reproduction of the human-nature dichotomy, portraying nature as the Other.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    DISCOURSE and INTERACTION

  • ISSN

    1802-9930

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    79-94

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus