Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Instagram a reklama skrytá v doporučení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F21%3A10152234" target="_blank" >RIV/26482789:_____/21:10152234 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Instagram a reklama skrytá v doporučení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek se zabývá skrytou reklamou v prostředí sociální sítě Instagram. Sociální síť Instagram totiž umožnila nový způsob komunikace reklamních sdělení formou osobních doporučení prostřednictvím influencerů. Tento způsob propagace produktů a služeb však nepřináší jen pozitiva, a proto se teoretická část článku zaměřuje jak na klady, tak na zápory influencer marketingu a představuje tento nový druh reklamy. Cílem tohoto článku nicméně je pomocí diskursivní analýzy ukázat odlišnost v pojetí správnosti označovat reklamní fotografie dvou skupin uživatelů sociální sítě Instagram, tedy influencerů i běžných uživatelů, a odborníků zabývajících se influencer marketingem. Předpokladem tohoto článku totiž je, že v současnosti existuje nesoulad uvedených diskursů v názorech na správnost označovat skrytě propagující fotografie na této sociální síti jako reklamní žánr.

  • Název v anglickém jazyce

    Instagram and Advertising Hidden in Recommendations

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with hidden advertising in the Instagram social network environment. The Instagram social network has enabled a new way of communicating advertising messages in the form of personal recommendations via influencers. However, this way of promoting products and services does not bring only positives, and therefore the theoretical part of the article focuses on both the pros and cons of influencer marketing and introduces this new type of advertising. However, the aim of this article is to use discursive analysis to show the difference in the concept of accuracy to tag advertising photos of two groups of users of the Instagram social network, i.e. influencers and regular users, and experts dealing with influencer marketing. The assumption of this article is that there is currently a disagreement in the discourses, which lies in opinions on the accuracy of tagging photographs with hidden advertising as an advertising genre on this social network.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů