Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influencer marketing na sociální síti Instagram: Diskursivní analýza marketingových příruček

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F20%3A10152342" target="_blank" >RIV/26482789:_____/20:10152342 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Influencer marketing na sociální síti Instagram: Diskursivní analýza marketingových příruček

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek se zabývá reklamními fotografiemi na sociální síti Instagram ve vztahu k tradičním reklamním fotografiím, ale také s reklamou spjatým influencer marketingem a poskytuje přehled způsobů, jakými lze reklamní fotografie na Instagramu rozeznat, aby zde diváci byli schopni poznat reklamu. Reklamní fotografie v prostředí Instagramu již sice začali někteří influenceři označovat, avšak stále na této sociální síti můžeme nalézt mnoho neoznačené reklamy. Přínosem teoretické části článku tak je zejména rozvoj mediální gramotnosti spotřebitelů, jež nejsou schopni na sociálních médiích poznat reklamu. Praktická část článku poté prostřednictvím diskursivní analýzy marketingových příruček ukazuje očekávání tvůrců instagramové reklamy v zákulisí a vysvětluje, jakou volí tito tvůrci reklamy na Instagramu rétoriku a psychologickou strategii k ovlivnění běžných uživatelů.

  • Název v anglickém jazyce

    Influencer Marketing on the Social Network Instagram: Discursive Analysis of Marketing Handbooks

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with advertising photos on the social network Instagram in relation to traditional advertising photos, but also with advertising-related influencer marketing, and provides an overview of ways in which advertising photos on Instagram can be identified so that viewers can recognize advertising. Advertising photos in the Instagram environment have already started to be tagged by some influencers, but we can still find many untagged advertisements on this social network. The contribution of the theoretical part of the article is especially the development of media literacy of consumers who are not able to recognize advertising on social media. The practical part of the article shows the expectations of creators of Instagram advertising behind the scenes through a discursive analysis of marketing handbooks, and explains the rhetoric and psychological strategy of these Instagram advertising creators to influence ordinary users.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů