Influencer marketing na sociální síti Instagram: Diskursivní analýza marketingových příruček
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F20%3A10152342" target="_blank" >RIV/26482789:_____/20:10152342 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Influencer marketing na sociální síti Instagram: Diskursivní analýza marketingových příruček
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek se zabývá reklamními fotografiemi na sociální síti Instagram ve vztahu k tradičním reklamním fotografiím, ale také s reklamou spjatým influencer marketingem a poskytuje přehled způsobů, jakými lze reklamní fotografie na Instagramu rozeznat, aby zde diváci byli schopni poznat reklamu. Reklamní fotografie v prostředí Instagramu již sice začali někteří influenceři označovat, avšak stále na této sociální síti můžeme nalézt mnoho neoznačené reklamy. Přínosem teoretické části článku tak je zejména rozvoj mediální gramotnosti spotřebitelů, jež nejsou schopni na sociálních médiích poznat reklamu. Praktická část článku poté prostřednictvím diskursivní analýzy marketingových příruček ukazuje očekávání tvůrců instagramové reklamy v zákulisí a vysvětluje, jakou volí tito tvůrci reklamy na Instagramu rétoriku a psychologickou strategii k ovlivnění běžných uživatelů.
Název v anglickém jazyce
Influencer Marketing on the Social Network Instagram: Discursive Analysis of Marketing Handbooks
Popis výsledku anglicky
This article deals with advertising photos on the social network Instagram in relation to traditional advertising photos, but also with advertising-related influencer marketing, and provides an overview of ways in which advertising photos on Instagram can be identified so that viewers can recognize advertising. Advertising photos in the Instagram environment have already started to be tagged by some influencers, but we can still find many untagged advertisements on this social network. The contribution of the theoretical part of the article is especially the development of media literacy of consumers who are not able to recognize advertising on social media. The practical part of the article shows the expectations of creators of Instagram advertising behind the scenes through a discursive analysis of marketing handbooks, and explains the rhetoric and psychological strategy of these Instagram advertising creators to influence ordinary users.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů