Literature review: Examining Social Media Influencer in Viral Marketing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F22%3A63554718" target="_blank" >RIV/70883521:28120/22:63554718 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ef.jcu.cz/images/EF/veda-a-vyzkum/konference-a-souteze/INPROFORUM/proceedings-of-the-16th-international-scientific-conference-inp_p49122.pdf" target="_blank" >https://www.ef.jcu.cz/images/EF/veda-a-vyzkum/konference-a-souteze/INPROFORUM/proceedings-of-the-16th-international-scientific-conference-inp_p49122.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Literature review: Examining Social Media Influencer in Viral Marketing
Popis výsledku v původním jazyce
The concept of viral marketing has been researched for many years but has earned a new meaning with the intense use of social networks, which have become essential part of our daily lives. The use of social media applications provides not only countless possibilities of advertising and commerce, but also instant communication between marketers and consumers. The new types of ‘opinion leaders’, who spread electronic word of mouth through numerous platforms such as YouTube or Instagram, are labelled ‘social media influencers’. In this paper, we explore the relationship between social media influencers, viral marketing, and bridges between related concepts to better understand and improve online marketing strategies. Although many researchers address various concepts on interrelated topics, the questions of origin of virality remain unclear.
Název v anglickém jazyce
Literature review: Examining Social Media Influencer in Viral Marketing
Popis výsledku anglicky
The concept of viral marketing has been researched for many years but has earned a new meaning with the intense use of social networks, which have become essential part of our daily lives. The use of social media applications provides not only countless possibilities of advertising and commerce, but also instant communication between marketers and consumers. The new types of ‘opinion leaders’, who spread electronic word of mouth through numerous platforms such as YouTube or Instagram, are labelled ‘social media influencers’. In this paper, we explore the relationship between social media influencers, viral marketing, and bridges between related concepts to better understand and improve online marketing strategies. Although many researchers address various concepts on interrelated topics, the questions of origin of virality remain unclear.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 16th International Scientific Conference INPROFORUM - DIGITALIZATION Society and Markets, Business and Public Administration
ISBN
978-80-7394-976-1
ISSN
—
e-ISSN
2336-6788
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
8-13
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
3. 11. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—