Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Literature review: Examining Social Media Influencer in Viral Marketing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F22%3A63554718" target="_blank" >RIV/70883521:28120/22:63554718 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ef.jcu.cz/images/EF/veda-a-vyzkum/konference-a-souteze/INPROFORUM/proceedings-of-the-16th-international-scientific-conference-inp_p49122.pdf" target="_blank" >https://www.ef.jcu.cz/images/EF/veda-a-vyzkum/konference-a-souteze/INPROFORUM/proceedings-of-the-16th-international-scientific-conference-inp_p49122.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Literature review: Examining Social Media Influencer in Viral Marketing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The concept of viral marketing has been researched for many years but has earned a new meaning with the intense use of social networks, which have become essential part of our daily lives. The use of social media applications provides not only countless possibilities of advertising and commerce, but also instant communication between marketers and consumers. The new types of ‘opinion leaders’, who spread electronic word of mouth through numerous platforms such as YouTube or Instagram, are labelled ‘social media influencers’. In this paper, we explore the relationship between social media influencers, viral marketing, and bridges between related concepts to better understand and improve online marketing strategies. Although many researchers address various concepts on interrelated topics, the questions of origin of virality remain unclear.

  • Název v anglickém jazyce

    Literature review: Examining Social Media Influencer in Viral Marketing

  • Popis výsledku anglicky

    The concept of viral marketing has been researched for many years but has earned a new meaning with the intense use of social networks, which have become essential part of our daily lives. The use of social media applications provides not only countless possibilities of advertising and commerce, but also instant communication between marketers and consumers. The new types of ‘opinion leaders’, who spread electronic word of mouth through numerous platforms such as YouTube or Instagram, are labelled ‘social media influencers’. In this paper, we explore the relationship between social media influencers, viral marketing, and bridges between related concepts to better understand and improve online marketing strategies. Although many researchers address various concepts on interrelated topics, the questions of origin of virality remain unclear.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 16th International Scientific Conference INPROFORUM - DIGITALIZATION Society and Markets, Business and Public Administration

  • ISBN

    978-80-7394-976-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    2336-6788

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    8-13

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    3. 11. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku