Contribution on international seminar: CultMedia - Jahrestagung 22.-25. September 2013, Universität Potsdam - Virtualisierung und Mediatisierung kultureller Räume. Die Neuen Medien ? Gewinne, Verluste, Gefahren
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27116786%3A_____%2F13%3A%230000021" target="_blank" >RIV/27116786:_____/13:#0000021 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Contribution on international seminar: CultMedia - Jahrestagung 22.-25. September 2013, Universität Potsdam - Virtualisierung und Mediatisierung kultureller Räume. Die Neuen Medien ? Gewinne, Verluste, Gefahren
Popis výsledku v původním jazyce
This contribution is oriented to growing attention given by science and research institutions to popularisation and mediatisation of their aims and results. It shows a broader social context of these activities, especially connected with problems of R&Dfinancing. New expectations in the area of popularisation of research results and its PR are with respect to target groups often connected with new media (Internet, social networks, viral marketing, etc.), in the context of searching more effective approaches to research marketing and to creation of a suitable media mix. However, necessary attention is given as well to evaluation of effects and perception of possible risks connected with using of new media in this area. Concrete knowledge is based mainly on analyses realised in the CR.
Název v anglickém jazyce
Contribution on international seminar: CultMedia - Jahrestagung 22.-25. September 2013, Universität Potsdam - Virtualisierung und Mediatisierung kultureller Räume. Die Neuen Medien ? Gewinne, Verluste, Gefahren
Popis výsledku anglicky
This contribution is oriented to growing attention given by science and research institutions to popularisation and mediatisation of their aims and results. It shows a broader social context of these activities, especially connected with problems of R&Dfinancing. New expectations in the area of popularisation of research results and its PR are with respect to target groups often connected with new media (Internet, social networks, viral marketing, etc.), in the context of searching more effective approaches to research marketing and to creation of a suitable media mix. However, necessary attention is given as well to evaluation of effects and perception of possible risks connected with using of new media in this area. Concrete knowledge is based mainly on analyses realised in the CR.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LE11011" target="_blank" >LE11011: Oborová kontaktní organizace cíleného výzkumu pro přípravu českých subjektů k mezinárodní spolupráci r. 2013 -2014</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů