Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Management of Travel and Transport Destinations' Presentation in the Travel Specialized Print Media

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26441021%3A_____%2F18%3AN0000033" target="_blank" >RIV/26441021:_____/18:N0000033 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://content.sciendo.com/view/journals/ijek/6/2/article-p81.xml?tab_body=pdf-69320" target="_blank" >https://content.sciendo.com/view/journals/ijek/6/2/article-p81.xml?tab_body=pdf-69320</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/ijek-2018-0016" target="_blank" >10.2478/ijek-2018-0016</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Management of Travel and Transport Destinations' Presentation in the Travel Specialized Print Media

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents the results of the quantitative and qualitative research of presentation of the selected travel and transport destinations in the travel specialized print media with the focus on the impact of the ownership structure and geographical affiliation. The authors accomplished two research goals: firstly, they examined the scale of popularisation of travel destinations in two contexts: the geographical one (division into continents, countries and cities) and the chronological one (investigating changes in popularising particular travel destinations and referring them to the broader political or social context of a given time). Secondly, they indicated the differences or similarities in the selection of the destinations at the macro-level (among magazines, i.e. their editorial policies or affiliation to publishing companies) and at the micro-level (between the main and supporting cover stories). The results show that the selection of destinations displayed on the front covers of magazines is related to their editorial policy, which is secondary related to the ownership structure.

  • Název v anglickém jazyce

    Management of Travel and Transport Destinations' Presentation in the Travel Specialized Print Media

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the results of the quantitative and qualitative research of presentation of the selected travel and transport destinations in the travel specialized print media with the focus on the impact of the ownership structure and geographical affiliation. The authors accomplished two research goals: firstly, they examined the scale of popularisation of travel destinations in two contexts: the geographical one (division into continents, countries and cities) and the chronological one (investigating changes in popularising particular travel destinations and referring them to the broader political or social context of a given time). Secondly, they indicated the differences or similarities in the selection of the destinations at the macro-level (among magazines, i.e. their editorial policies or affiliation to publishing companies) and at the micro-level (between the main and supporting cover stories). The results show that the selection of destinations displayed on the front covers of magazines is related to their editorial policy, which is secondary related to the ownership structure.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Entrepreneurial Knowledge

  • ISSN

    2336-2960

  • e-ISSN

    2336-2960

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    81-99

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus