GASTRONOMIE A KULINÁŘSKÝ CESTOVNÍ RUCH V NABÍDCE CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F17%3AN0000017" target="_blank" >RIV/25619161:_____/17:N0000017 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://konferencehot.slu.cz/2017/sbornik_2017.pdf" target="_blank" >http://konferencehot.slu.cz/2017/sbornik_2017.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
GASTRONOMIE A KULINÁŘSKÝ CESTOVNÍ RUCH V NABÍDCE CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ
Popis výsledku v původním jazyce
Proces globalizace prostupuje všemi obory ekonomiky, takže je stále těžší určit kde je její startovací pole, zda ve výrobě, obchodě, nebo zda se na jejím rozvoji podílí sám zákazník. Mezinárodní obchod sítí multinacionálních firem vytváří homogenní prostředí, které naprosto eliminuje domácí specifika. Nabízí se otázka, co může daná destinace nabídnout turistovi přicházejícímu z jiné destinace stejného státu, nebo zahraničnímu turistovi. V tomto okamžiku se nabízí řešení právě v koncepci cestovního ruchu, který by měl nabízet takové služby, které učiní jednotlivé destinace natolik jedinečnými, že je klient zvolí za svou prioritu. Jednou z možností jak rozvinout nabídku cestovního ruchu je uplatnění zážitkové turistiky a v kontextu s touto snahou gastronomii jako lokální specifikum působící jako magnet. Tohoto cíle je možné dosáhnout dvěma způsoby: a) dostatečnou individuální publicitou zážitkové gastronomie, b) začleněním zážitkové gastronomie do nabídky cestovních kanceláří. Autoři se zaměřují na analýzu začlenění nabídky zážitkové gastronomie do nabídky cestovních kanceláří a agentur. Výzkum navazuje na analýzu výsledků dotazníkového šetření, z níž vyplynul zájem respondentů o tento typ akcí, ale poměrně náročné zjišťování možností jejich realizace.
Název v anglickém jazyce
GASTRONOMY AND CULTURAL TRAVEL AT THE OFFER OF TRAVEL OFFICES
Popis výsledku anglicky
The process of globalization permeates all sectors of the economy, making it increasingly difficult to determine where the starting field, whether in manufacturing, trade, or whether it contributes to the development of the customer. International trade networks of multinational companies create a homogenous environment that completely eliminates domestic specifics. This begs the question what particular destination can offer tourist coming from other destinations, the same state, or foreign tourists.V this moment offers solutions precisely the concept of tourism, which should offer services that make each destination unique so that the client chooses a priority. One of the ways to develop the tourism product is the application and adventure tourism in the context of this effort as a local gastronomy specifics acting like a magnet. This goal can be achieved in two ways: a) sufficient individual publicity gastronomy, b) the incorporation of gastronomy in travel agencies. The authors focus on the analysis of integration offers gastronomy to travel agencies. The research builds on the analysis of the questionare results, which showed respondents' interest in this type of action, but quite difficult to identify options for their implementation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
6. MEZINÁRODNÍ VĚDECKÁ KONFERENCE AKTUÁLNÍ TRENDY LÁZEŇSTVÍ, HOTELNICTVÍ A TURISMU - REGIONY A JEJICH CHARAKTER
ISBN
978-80-7510-228-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
82-88
Název nakladatele
Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Místo vydání
Opava
Místo konání akce
Opava
Datum konání akce
1. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—