SEGMENT 55+ A JEHO POSTOJ K ZÁŽITKOVÉ GASTRONOMII JAKO NÁSTROJI ROZVOJE CESTOVNÍHO RUCHU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F18%3AN0000033" target="_blank" >RIV/25619161:_____/18:N0000033 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://kcr.vspj.cz/uvod/archiv/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2018" target="_blank" >https://kcr.vspj.cz/uvod/archiv/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2018</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
SEGMENT 55+ A JEHO POSTOJ K ZÁŽITKOVÉ GASTRONOMII JAKO NÁSTROJI ROZVOJE CESTOVNÍHO RUCHU
Popis výsledku v původním jazyce
Autoři se zaměřují na analýzu očekávání segmentu 55+ v oblasti zážitkové gastronomie a jejího začlenění do nabídky cestovních kanceláří a agentur. Výzkum se koncentruje na analýzu výsledků dotazníkového šetření, z níž vyplynuly preference respondentů 55+ o tento typ cestování. Výzkum je druhou etapou sledování preferencí segmentu 55+ v oblasti zážitkového turistického ruchu. Hlavní metodou zkoumání bylo osobní dotazování. Respondenty byli čeští občané 55+, kteří projevují aktivitu v oblasti cestovního ruchu. Cílem bylo zjištění jejich postojů k zážitkovému turistickému ruchu spojenému s gastronomií. Osloveno bylo 200 respondentů. Hlavním závěrem je, že očekávání se liší podle pohlaví a úrovně vzdělání. Ochota cestovat za gastronomickým zážitkem není ovlivněna vzdáleností destinace, ale poměrně významně cenou.
Název v anglickém jazyce
SEGMENT 55+ AND ITS ATTITUDE TO GASTRONOMICAL ENJOYMENTS AS A TOOL FOR TOURISM DEVELOPMENT
Popis výsledku anglicky
The authors focus on the analysis of expectations of the 55+ segment in the field of experiential gastronomy and its integration into the offer of travel agencies. The research concentrates on the analysis of the results of the questionnaire survey, which showed the preferences of 55+ respondents for this type of travel. Research is the second stage of tracking 55+ segment preferences in the field of experiential tourism. The main method of investigation was personal questioning. The respondents were Czech citizens of 55+ who are active in tourism. The aim was to find out their attitudes to the experience tourism associated with gastronomy. 200 respondents were addressed. The main conclusion is that expectations vary by gender and level of education. The willingness to travel for a gastronomic experience is not influenced by the distance of the destination, but rather by the price.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy cestovního ruchu „Autenticita v kontextu cestovního ruchu“
ISBN
978-80-88064-36-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
471-478
Název nakladatele
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Místo vydání
Jihlava
Místo konání akce
Jihlava
Datum konání akce
1. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—