Gastronomie jako specifická forma a motiv účasti na turismu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F15%3A%230000254" target="_blank" >RIV/46358978:_____/15:#0000254 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Gastronomie jako specifická forma a motiv účasti na turismu
Popis výsledku v původním jazyce
Lidé více cestují a poznávají různé kouty světa. Klasické typy dovolených pasivní charakteristiky jsou na ústupu a přednost mají dovolené přinášející zážitek účastníkům turismu. Gastronomie se stává jednou z klíčových specifických forem a motivu účasti na turismu. Turisté poznávají a ochutnávají v navštívených destinacích jejich národní kuchyně, získávají znalosti o místní kuchyni i samotné kultuře, a také získají další kulinářské zkušenosti. Příspěvek se zabývá problematikou gastronomie, jejíž obliba stále stoupá a stává se jedním z hlavním motivů účasti na turismu. Důraz je kladen na specifikaci gastronomických projektů v České republice. Součástí příspěvku je dotazníkové šetření, které přináší výsledky povědomí o gastronomickém turismu a celkové spokojenosti turistů s gastronomií. Cílem příspěvku je poukázat na významnost gastronomie, která představuje možnost pro rozvoj turismu a ekonomiky destinací.
Název v anglickém jazyce
Gastronomy as a specific form and motive participation in tourism
Popis výsledku anglicky
People travel more and recognize about the different parts of the world. Classical types of holidays of pasive characteristics are in retreat and prefer have holidays bringing experience for participants tourism. Gastronomy becomes one a key specific forms and motif of participation in tourism. Tourists recognize a taste in visited destinations their national cuisine, gain knowledge about the local cuisine and itself culture and also gain more culinary experience. The contribution deals with the issue of gastronomy, whose popularity rises and becomes one of the main motife of participation in tourism. Emphasis is placed on the specification gastronomic projects in the Czech Republic. Part of the contribution is questionnaire survey, which presents theresults of awareness of gastronomic tourism and overall satisfaction of tourists with gastronomy. The aim of this contribution is to highlight the importance of gastronomy, which represents an opportunity for the development of tourism an
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AK - Sport a aktivity volného času
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální trendy lázeňství, hotelnictví a turismu. Sborník recenzovaných příspěvků ze 4. mezinárodní vědecké konference, Tábor - 9. - 10. dubna 2015
ISBN
978-80-7510-140-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
133-143
Název nakladatele
Ústav lázeňství gastronomie a turismu, Filozoficko - přírodovědecká fakulta, Slezská univerzita Opava
Místo vydání
Opava
Místo konání akce
Tábor
Datum konání akce
9. 4. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—