Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimisation of a travel agency's product portfolio using a fuzzy rule-based system

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F18%3A78681" target="_blank" >RIV/60460709:41110/18:78681 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimisation of a travel agency's product portfolio using a fuzzy rule-based system

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focusses on the use of a fuzzy rule-based system for the tourism area, specifically, the optimisation of production for companies operating in the tourism industry. Many travel agencies and other travel companies operate in the current market, and they not only need to win customers, but also retain them. It is necessary to include everything from the cheapest trip alternatives to expensive luxury destinations, and the best in the respective price ranges must be chosen. In this study, the fuzzy rule-based system was used to evaluate the indefinite information in tourism, which is often difficult to quantify, whether this relates to the sociopolitical situation at the destination, weather or satisfaction with the accommodation services. A correct selection of products can be complicated by the fact that consumers in tourism may intend to both satisfy the same needs and several needs by buying a service. The knowledge base includes the rules for dealing with situations of the different combi

  • Název v anglickém jazyce

    Optimisation of a travel agency's product portfolio using a fuzzy rule-based system

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focusses on the use of a fuzzy rule-based system for the tourism area, specifically, the optimisation of production for companies operating in the tourism industry. Many travel agencies and other travel companies operate in the current market, and they not only need to win customers, but also retain them. It is necessary to include everything from the cheapest trip alternatives to expensive luxury destinations, and the best in the respective price ranges must be chosen. In this study, the fuzzy rule-based system was used to evaluate the indefinite information in tourism, which is often difficult to quantify, whether this relates to the sociopolitical situation at the destination, weather or satisfaction with the accommodation services. A correct selection of products can be complicated by the fact that consumers in tourism may intend to both satisfy the same needs and several needs by buying a service. The knowledge base includes the rules for dealing with situations of the different combi

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientific Papers of the University of Pardubice. Series D. Faculty of Economics and Administration

  • ISSN

    1211-555X

  • e-ISSN

    1804-8048

  • Svazek periodika

    XXVI

  • Číslo periodika v rámci svazku

    43

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    100-111

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85057783914