Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social Media Influencer Marketing in Context of Event Marketing Strategy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F18%3A00329185" target="_blank" >RIV/68407700:21630/18:00329185 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social Media Influencer Marketing in Context of Event Marketing Strategy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The popularity of the influencer marketing has grown significantly and many companies are still unsure how to use the influence of social media celebrities to create effective marketing campaigns and how to improve brand awareness via social media. This article proposes and explores the social media influencer marketing in order to develop an understanding as to how content brand stratégy through event. marketing campaign can be integrated within existing brand and product marketing strategy. The article examines the event marketing tools, formats and how marketers integrate it into marketing strategies. Additionally, the article provides new types of social insights, as well as measuring their effectiveness in a specific event marketing campaign. In particular, the final report focusses on measuring and mapping influencers´ impact, to identify dominant techniques based on the specific event marketing campaigns. It was found that the impact of social media and influencer marketing in context of brand strategy is significant. The findings indicate that the primary objectives of influencer marketing are driving the brand awareness and reaching new audiences.

  • Název v anglickém jazyce

    Social Media Influencer Marketing in Context of Event Marketing Strategy

  • Popis výsledku anglicky

    The popularity of the influencer marketing has grown significantly and many companies are still unsure how to use the influence of social media celebrities to create effective marketing campaigns and how to improve brand awareness via social media. This article proposes and explores the social media influencer marketing in order to develop an understanding as to how content brand stratégy through event. marketing campaign can be integrated within existing brand and product marketing strategy. The article examines the event marketing tools, formats and how marketers integrate it into marketing strategies. Additionally, the article provides new types of social insights, as well as measuring their effectiveness in a specific event marketing campaign. In particular, the final report focusses on measuring and mapping influencers´ impact, to identify dominant techniques based on the specific event marketing campaigns. It was found that the impact of social media and influencer marketing in context of brand strategy is significant. The findings indicate that the primary objectives of influencer marketing are driving the brand awareness and reaching new audiences.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Scientific Conference of Business Economics, Management and Marketing 2018

  • ISBN

    978-80-210-8714-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    115-120

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Prušánky-Nechory

  • Datum konání akce

    6. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000495441500015