Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Online marketing campaign in context of influencer marketing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25940082%3A_____%2F20%3AN0000007" target="_blank" >RIV/25940082:_____/20:N0000007 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Online marketing campaign in context of influencer marketing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Influencer marketing is a marketing approach focused on creating relevant, and consistent content to attract a profitable customer. In an influencer marketing strategy, a brand forms a partnership with the influencers, and use their impact on a brand ́s industry or target audience. The marketing concept has changed dramatically in recent years and technologies affected the wider practice of the internet in online marketing campaigns. This article proposes and explores the digital marketing trends and its impact on the marketing and communication mix. Additionally, the article analyzes the current state of the influencer marketing on the Czech and Slovak markets, compare it with global markets and predict main trends. In particular, the final report focusses on the position of influencer marketing in the communication mix and the main parameters of online marketing campaigns based on the research. Further statistical analysis confirmed the fact that the Czech Republic has caught up with the rest of Europe and the world in the area of influencer marketing and the issue of the customer way, customer insights and the impact of this trend on campaigns is significant to reach their target market through different types of communication.

  • Název v anglickém jazyce

    Online marketing campaign in context of influencer marketing

  • Popis výsledku anglicky

    Influencer marketing is a marketing approach focused on creating relevant, and consistent content to attract a profitable customer. In an influencer marketing strategy, a brand forms a partnership with the influencers, and use their impact on a brand ́s industry or target audience. The marketing concept has changed dramatically in recent years and technologies affected the wider practice of the internet in online marketing campaigns. This article proposes and explores the digital marketing trends and its impact on the marketing and communication mix. Additionally, the article analyzes the current state of the influencer marketing on the Czech and Slovak markets, compare it with global markets and predict main trends. In particular, the final report focusses on the position of influencer marketing in the communication mix and the main parameters of online marketing campaigns based on the research. Further statistical analysis confirmed the fact that the Czech Republic has caught up with the rest of Europe and the world in the area of influencer marketing and the issue of the customer way, customer insights and the impact of this trend on campaigns is significant to reach their target market through different types of communication.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ISCOBEMM 2019: Proceedings of International Scientific Conference of Business Economics Management and Marketing

  • ISBN

    978-80-210-9565-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    57-65

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Prušánky - Nechory

  • Datum konání akce

    5. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku