Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Advo: A system to manage influencer marketing campaigns on social networks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F21%3A10248760" target="_blank" >RIV/61989100:27240/21:10248760 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27740/21:10248760

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2076-3417/11/14/6497" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2076-3417/11/14/6497</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/app11146497" target="_blank" >10.3390/app11146497</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Advo: A system to manage influencer marketing campaigns on social networks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the fourth technology revolution, influencer marketing is an essential kind of digital marketing. This marketing uses identified influencers to viral the information of products to target customers. It is useful to support brands exposed to more valuable online consumers. The influencer marketing campaign needs a management system to manage on a social network. This system helps to increase the efficiency of a campaign. This paper proposes a management system for the influencer marketing campaign, called the ADVO system. This system provides a tool for collecting data on a social network and detecting potential brand influencers for the marketing campaign. The meaningful measures for users include amplification factors for evaluating the information propagation, the passion point to measure a user&apos;s favorite when it comes to a brand, and the content creation score for determining the ability of post-content creating. The ADVO system helps the brand to make the decision through real-time visual reports of the campaign. It is a foundation to create commercial activities and construct an advocate community of the related brand. (C) 2021 by the authors. Licensee MDPI, Basel, Switzerland.

  • Název v anglickém jazyce

    Advo: A system to manage influencer marketing campaigns on social networks

  • Popis výsledku anglicky

    In the fourth technology revolution, influencer marketing is an essential kind of digital marketing. This marketing uses identified influencers to viral the information of products to target customers. It is useful to support brands exposed to more valuable online consumers. The influencer marketing campaign needs a management system to manage on a social network. This system helps to increase the efficiency of a campaign. This paper proposes a management system for the influencer marketing campaign, called the ADVO system. This system provides a tool for collecting data on a social network and detecting potential brand influencers for the marketing campaign. The meaningful measures for users include amplification factors for evaluating the information propagation, the passion point to measure a user&apos;s favorite when it comes to a brand, and the content creation score for determining the ability of post-content creating. The ADVO system helps the brand to make the decision through real-time visual reports of the campaign. It is a foundation to create commercial activities and construct an advocate community of the related brand. (C) 2021 by the authors. Licensee MDPI, Basel, Switzerland.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10200 - Computer and information sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Applied Sciences

  • ISSN

    2076-3417

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    14

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85111103553