Jazykové nuance v anglickém a francouzském reklamním sdělení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00110800" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00110800 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jazykové nuance v anglickém a francouzském reklamním sdělení
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je nabídnout přehled vybraných jazykových rozdílů v anglické a francouzské verzi téhož cestovatelsky zaměřeného reklamního textu. Vedle rozdílů ve větných konstrukcích ovlivňujících perspektivu, z níž je prezentována propagovaná destinace, se příspěvek zaměřuje na nuance v lexikálních výrazech v anglických a francouzských paralelních textech, klasifikuje je, interpretuje je v širším sociokulturním kontextu a zabývá se dopadem daných výrazových prostředků na anglofonního a frankofonního cílového čtenáře. Metoda rozboru kombinuje poznatky z několika lingvistických oblastí včetně lexikologie a sémantiky, pragmatiky či kulturní lingvistiky.
Název v anglickém jazyce
Language Nuances in English and French Promotional Messages
Popis výsledku anglicky
The aim of the presentation is to offer an overview of selected language differences in English and French versions of the same travel-related advertising text. Besides the differences in sentence constructions that influence the perspective from which a promoted destination is presented, the focus is on the nuances in lexical expressions in English and French parallel texts; the expressions are classified, interpreted within a wide socio-cultural context, and their impacts on Anglophone and Francophone target readers are explored. The method of analysis is based on findings from several linguistic disciplines including lexicology, semantics, pragmatics and cultural linguistics.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů