Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech Theatrical Imagination in Teatro alla Scala : František Tröster and Miloš Wasserbauer’s Production of Katerina Izmailova (1964)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00111652" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00111652 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vydavatelstviupol.cz/cz/000102200992" target="_blank" >https://www.vydavatelstviupol.cz/cz/000102200992</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech Theatrical Imagination in Teatro alla Scala : František Tröster and Miloš Wasserbauer’s Production of Katerina Izmailova (1964)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is focused on Miloš Wasserbauer’s and František Tröster’s two productions of Dmitri Shostakovich’s opera Katerina Izmailova in State Theatre in Brno and Teatro alla Scala in 1964. The author deals with the interpretation of the opera, the direction-scenography concept, and reception and historical context of the productions. In the sixties in former Czechoslovakia, theatre director Wasserbauer and scenographer Tröster represented the operatic staging practice that substantially relied on progressive tendencies in direction and scenography. The author analyses the direction-scenography concept of the productions which represent the shift in theatrical imagination of operatic staging practice of the era.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech Theatrical Imagination in Teatro alla Scala : František Tröster and Miloš Wasserbauer’s Production of Katerina Izmailova (1964)

  • Popis výsledku anglicky

    The article is focused on Miloš Wasserbauer’s and František Tröster’s two productions of Dmitri Shostakovich’s opera Katerina Izmailova in State Theatre in Brno and Teatro alla Scala in 1964. The author deals with the interpretation of the opera, the direction-scenography concept, and reception and historical context of the productions. In the sixties in former Czechoslovakia, theatre director Wasserbauer and scenographer Tröster represented the operatic staging practice that substantially relied on progressive tendencies in direction and scenography. The author analyses the direction-scenography concept of the productions which represent the shift in theatrical imagination of operatic staging practice of the era.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Czech and Slovak Journal of Humanities : Musicologica

  • ISSN

    1805-3742

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2019

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    60-69

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus