Podpora školní adaptace dětí-cizinců v českém a norském prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00111702" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00111702 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://capv.tul.cz/images/capv/Program_zari.pdf" target="_blank" >http://capv.tul.cz/images/capv/Program_zari.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podpora školní adaptace dětí-cizinců v českém a norském prostředí
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je prezentovat zjištění disertační práce, která si za svůj cíl kladla porovnat podporu školní adaptace dětí-cizinců v českém a norském prostředí za účelem porozumění procesu v obou zemích a odhalení oblastí, které učitelé v obou prostředích považují za klíčové pro úspěšnost procesu. S ohledem na hlavní cíl byla formulována hlavní výzkumná otázka: Jaké poznatky přináší srovnání podpory školní adaptace dětí-cizinců v českém a norském prostředí? Při řešení byla využita Beredayova čtyřkroková metoda srovnání (Bereday, 1964; Rabušicová & Záleská, 2016; Vlček, 2015).
Název v anglickém jazyce
Support of school adaptation of immigrant children in Czech and Norwegian environment
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to present the findings of the dissertation, whose aim was to compare support for school adaptation of immigrant children in the Czech and Norwegian environments in order to understand the process in both countries and to reveal the areas that teachers consider to be crucial. With respect to the main objective, the main research question was formulated: What findings does the comparison of support for school adaptation of foreign children in the Czech and Norwegian environment bring? Bereday's four-step method of comparison was used in the solution (Bereday, 1964; Rabušicová & Záleská, 2016; Vlček, 2015).
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů