Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evidence–Based Practice for Psychologists in Education : A Comparative Study from the Czech Republic, Slovakia, and Slovenia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00111864" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00111864 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://psychologyinrussia.com/volumes/pdf/2019_4/Psychology_4_2019_79-100_Juri%C5%A1evi%C4%8D.pdf" target="_blank" >http://psychologyinrussia.com/volumes/pdf/2019_4/Psychology_4_2019_79-100_Juri%C5%A1evi%C4%8D.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11621/pir.2019.0405" target="_blank" >10.11621/pir.2019.0405</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evidence–Based Practice for Psychologists in Education : A Comparative Study from the Czech Republic, Slovakia, and Slovenia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The focus of this article is the EBP of school psychologists in the Czech Republic, Slovakia, and Slovenia. We researched to what degree psychologists implement EBP in their work in educational institutions, in which domains they most effectively apply EBP, and what the obstacles and needs are regarding EBP in school psychology.

  • Název v anglickém jazyce

    Evidence–Based Practice for Psychologists in Education : A Comparative Study from the Czech Republic, Slovakia, and Slovenia

  • Popis výsledku anglicky

    The focus of this article is the EBP of school psychologists in the Czech Republic, Slovakia, and Slovenia. We researched to what degree psychologists implement EBP in their work in educational institutions, in which domains they most effectively apply EBP, and what the obstacles and needs are regarding EBP in school psychology.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Psychology in Russia

  • ISSN

    2074-6857

  • e-ISSN

    2307-2202

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    RU - Ruská federace

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    79-100

  • Kód UT WoS článku

    000506190500006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85078245926