Evidence–Based Practice for Psychologists in Education : A Comparative Study from the Czech Republic, Slovakia, and Slovenia
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00111864" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00111864 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://psychologyinrussia.com/volumes/pdf/2019_4/Psychology_4_2019_79-100_Juri%C5%A1evi%C4%8D.pdf" target="_blank" >http://psychologyinrussia.com/volumes/pdf/2019_4/Psychology_4_2019_79-100_Juri%C5%A1evi%C4%8D.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11621/pir.2019.0405" target="_blank" >10.11621/pir.2019.0405</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evidence–Based Practice for Psychologists in Education : A Comparative Study from the Czech Republic, Slovakia, and Slovenia
Popis výsledku v původním jazyce
The focus of this article is the EBP of school psychologists in the Czech Republic, Slovakia, and Slovenia. We researched to what degree psychologists implement EBP in their work in educational institutions, in which domains they most effectively apply EBP, and what the obstacles and needs are regarding EBP in school psychology.
Název v anglickém jazyce
Evidence–Based Practice for Psychologists in Education : A Comparative Study from the Czech Republic, Slovakia, and Slovenia
Popis výsledku anglicky
The focus of this article is the EBP of school psychologists in the Czech Republic, Slovakia, and Slovenia. We researched to what degree psychologists implement EBP in their work in educational institutions, in which domains they most effectively apply EBP, and what the obstacles and needs are regarding EBP in school psychology.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Psychology in Russia
ISSN
2074-6857
e-ISSN
2307-2202
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
RU - Ruská federace
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
79-100
Kód UT WoS článku
000506190500006
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85078245926