Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tyll in Brünn : Between jugglers and miners - a literary-scientific and foreign-language didactic teaching concept on the basis of Daniel Kehlmann's novel in 20 tasks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00111872" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00111872 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/11222.digilib/141622" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11222.digilib/141622</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/BBGN2019-1-9" target="_blank" >10.5817/BBGN2019-1-9</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Tyll in Brünn : Zwischen Gauklern und Mineuren - ein literaturwissenschaftliches und fremdsprachendidaktisches Unterrichtskonzept zu Daniel Kehlmanns Roman in 20 Aufgaben

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Der vorliegende Aufsatz TYLL möchte den aktuellen Roman Daniel Kehlmanns sowohl literaturwissenschaftlich verorten als auch didaktisch fruchtbar machen. Bezüglich der didaktischen Vorgehensweise versucht dieser Beitrag einerseits literaturwissenschaftliche Handreichungen für die Arbeit in philologischen universitären Literaturseminaren zu bieten, als auch literaturdidaktische Aufgabenstellungen für den Bereich Deutsch als Fremdsprache. Diese können ab Niveau B2/C1 in verschiedenen Lehr- und Lernkontexten, vor allem in der Erwachsenenbildung eingesetzt werden. Der vorliegende Beitrag möchte also die noch bestehende (Brünner-) Schere zwischen einem offensichtlich auf vielerlei Ebenen bestehenden Interesse am Werk Daniel Kehlmanns, seiner Aufnahme ins Curriculum des Literaturunterrichts am Institut für Germanistik, Nordistik und Nederlandistik einerseits und einem Mangel an konkreten Handreichungen für den (universitären) Unterricht andererseits schließen.

  • Název v anglickém jazyce

    Tyll in Brünn : Between jugglers and miners - a literary-scientific and foreign-language didactic teaching concept on the basis of Daniel Kehlmann's novel in 20 tasks

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to treat the latest novel TYLL by Daniel Kehlmann with an approach of literary studies as well as to make it didactically fruitful. With regard to the didactic approach, this contribution seeks to offer on the one hand literary-scientific workarounds for its application in literature seminars at university, as well as literary didactic tasks for the field of German as a foreign language. These can be used from level B2 / C1 in different teaching and learning contexts, especially in adult education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Brünner Beiträge zur Germanistik und Nordistik

  • ISSN

    1803-7380

  • e-ISSN

    2336-4408

  • Svazek periodika

    2019

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    146

  • Strana od-do

    18

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus