Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kdo jsou ti Ukrajinci? Hledání identity a prolínání žánrů v románě Maxyma Dupeško Príběh důstojný celého jabloňového sadu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00112020" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00112020 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/10831/44584" target="_blank" >http://hdl.handle.net/10831/44584</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kdo jsou ti Ukrajinci? Hledání identity a prolínání žánrů v románě Maxyma Dupeško Príběh důstojný celého jabloňového sadu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Bezpochyby, že ke vnímání světa a formovaní individua přispívají rodiče, škola, okolní prostředí a další faktory. V tomto případě je k vychování nějakého národa nezbytně potřeba kultura, jazyk a literatura, přičemž jazyk je počáteční fází formování národní identity. Jedná se o nejdůležitější složku, bez které není možné porozumět kultuře a literatuře. Tato formule by byla ideální: rodiče mluví nějakým jazykem, čtou pohádky, ve kterých už jsou prvky kultury, slaví nějaké svátky a děti poznávají tradice, chodí do školy, kde se učí tento jazyk a historie tohoto národa. Co se ale stane, když během jediného století bude území součástí více než jednoho státu? Co když jako odpověď na otázku o národnosti bude jediným řešením použít název rodného města? Tyto úvahy částečně rozkrývá ve svém románě Příběh důstojný celého jabloňového sadu (2017) ukrajinský spisovatel Maxym Dupeško.

  • Název v anglickém jazyce

    Who are the Ukrainians? Searching for identity and intertwining genres in Maxym Dupeško's Novel The Story of a Dignified Whole Apple Orchard

  • Popis výsledku anglicky

    Parents, school, environment, and so on contribute to the perception of the world and the formation of the individual. And in this case, we need culture, language and literature to educate a nation. The language is the initial phase of forming national identity, the most important component without which we can’t understand culture and literature. This formula would be ideal: parents talk in some language, read fairy tales in which there are elements of culture, celebrate holidays and learn traditions, go to school where this language is learn- ed, the history of this nation, etc. What happens if the territory will be part of more than one state in a single century? What if the question of nationality is the only solution to the name of the hometown? These reflections partly reveal in the novel of Ukrainian writer Maxim Dupeshko.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    KIRÁLY PÉTER 100 TANULMÁNYKÖTET KIRÁLY PÉTER TISZTELETÉRE II.

  • ISBN

    9789634890669

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    219-228

  • Název nakladatele

    ELTE BTK Szláv Filológiai Tanszék

  • Místo vydání

    Budapešť

  • Místo konání akce

    Budapešť

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku