Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spaces of memory in migration society in the content of the concept of home criticism : Shapes of a didactical concept for German as a foreign and second language in adult education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00112423" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00112423 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/11222.digilib/142273" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11222.digilib/142273</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/BBGN2019-S-6" target="_blank" >10.5817/BBGN2019-S-6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Migrationsgesellschaftliche Erinnerungsorte auf heimatkritischer Grundlage : Konturen eines Didaktisierungskonzeptes für die Erwachsenenbildung DaF/DaZ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Das Dissertationsprojekt Migrationsgesellschaftliche Erinnerungsorte auf heimatkritischer Grundlage. Konturen eines Didaktisierungskonzeptes für die Erwachsenenbildung DaF/DaZ, will bislang wenig beachtete migrationsgesellschaftliche Erinnerungsorte didaktisch fruchtbar machen und darüber hinaus Konturen einer heimatkritischen und migrationssensiblen Landeskunde generieren. Dieser Beitrag ist angelehnt an ein Exzerpt, welches im Kontext der Anmeldung meines Dissertationsthemas an der Universität Wien entstanden ist.1 Um die Relevanz und allgemeine Problemstellung meines Vorhabens illustrieren zu können, ist es zunächst notwendig, die historischen und gegenwärtigen Entwicklungslinien der beiden zentralen Konzepte Erinnerungsort und Landeskunde zu skizzieren und anschließend in ein Verhältnis zum Forschungsdesiderat der Arbeit zu setzen.

  • Název v anglickém jazyce

    Spaces of memory in migration society in the content of the concept of home criticism : Shapes of a didactical concept for German as a foreign and second language in adult education

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to outline a dissertation project, which was presented at the conference Aktuelle landeskundliche Ansätze in DaF/DaZ (Actual cultural study didactical concepts in the content of German as a foreign and second language). Furthermore, I want to start to conceptualize two terms, that are centric to this perspective – migrationssensibel (migrational sensitive) and heimatkritisch (home critic). The paper starts with a short historical overview and a debate on the role of the concepts of Landeskunde and Erinnerungsorte (Spaces of memory). It also presents the methodological design that will be used for this dissertation project (Grounded Theory, and City Walks). Finally, I will describe the expected outcome of this dissertation project.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Brünner Beiträge zur Germanistik und Nordistik

  • ISSN

    1803-7380

  • e-ISSN

    2336-4408

  • Svazek periodika

    33

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Supplementum

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    67-82

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus