Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Information Literacy of Masaryk University Students and Evaluation of Campus-Wide Course

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00112673" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00112673 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-13472-3_38" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-13472-3_38</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-13472-3_38" target="_blank" >10.1007/978-3-030-13472-3_38</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Information Literacy of Masaryk University Students and Evaluation of Campus-Wide Course

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Improvement students’ information literacy should be an integral part of their university education. Online courses are used to educate hundreds of students. This paper presents knowledge and skills assessment of Masaryk University students in information literacy and its improvement after their completion of an online Course of work on information. We found improvement in both self-assessment and objective assessment in different media and information literacy competencies (access, evaluation, and creation of information). Results show topics that should be highlighted in the course because of weak results in pretests (library services, narrowing of a topic, self-presentation, and visualization). The correlation between self-assessment and objective assessment was found in eight of the twelve thematic areas. All topics had statistically important improvements of results. The smallest differences showed parts of the e-course that can be focused in order to improve the course including search query, search engines, suitability of the information resource, and social networks.

  • Název v anglickém jazyce

    Information Literacy of Masaryk University Students and Evaluation of Campus-Wide Course

  • Popis výsledku anglicky

    Improvement students’ information literacy should be an integral part of their university education. Online courses are used to educate hundreds of students. This paper presents knowledge and skills assessment of Masaryk University students in information literacy and its improvement after their completion of an online Course of work on information. We found improvement in both self-assessment and objective assessment in different media and information literacy competencies (access, evaluation, and creation of information). Results show topics that should be highlighted in the course because of weak results in pretests (library services, narrowing of a topic, self-presentation, and visualization). The correlation between self-assessment and objective assessment was found in eight of the twelve thematic areas. All topics had statistically important improvements of results. The smallest differences showed parts of the e-course that can be focused in order to improve the course including search query, search engines, suitability of the information resource, and social networks.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50803 - Information science (social aspects)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information Literacy in Everyday Life

  • ISBN

    9783030134716

  • ISSN

    1865-0929

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    399-408

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Oulu

  • Datum konání akce

    24. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000617912500038