Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Information Literacy of University Students and Its Improvement by a Campus-Wide Course: A Comparison of Czech Private and Public University

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F22%3A00126015" target="_blank" >RIV/00216224:14210/22:00126015 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/02819180:_____/22:#0000107

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-99885-1_30" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-99885-1_30</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-99885-1_30" target="_blank" >10.1007/978-3-030-99885-1_30</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Information Literacy of University Students and Its Improvement by a Campus-Wide Course: A Comparison of Czech Private and Public University

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Information literacy is supposed to be an integral part of higher education. This paper presents research on students’ information literacy skills and their improvement after completing a course at a private university Ambis, compared to a similar survey conducted at public Masaryk University. Unlike the latter, Ambis students’ self-evaluation showed only a slight improvement in the competencies examined, most likely due to their prior practical experience. The objective evaluation revealed even more substantial differences between the two universities. While Ambis students displayed a higher starting level of information literacy in the pretest, for their MU counterparts, posttests revealed statistically significant improvements after finishing the course. Despite the potential of massive online courses, the contradictory outcomes of the present research are affected by the very massification of higher education and the related insufficient tutor staffing of the information literacy course.

  • Název v anglickém jazyce

    Information Literacy of University Students and Its Improvement by a Campus-Wide Course: A Comparison of Czech Private and Public University

  • Popis výsledku anglicky

    Information literacy is supposed to be an integral part of higher education. This paper presents research on students’ information literacy skills and their improvement after completing a course at a private university Ambis, compared to a similar survey conducted at public Masaryk University. Unlike the latter, Ambis students’ self-evaluation showed only a slight improvement in the competencies examined, most likely due to their prior practical experience. The objective evaluation revealed even more substantial differences between the two universities. While Ambis students displayed a higher starting level of information literacy in the pretest, for their MU counterparts, posttests revealed statistically significant improvements after finishing the course. Despite the potential of massive online courses, the contradictory outcomes of the present research are affected by the very massification of higher education and the related insufficient tutor staffing of the information literacy course.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50803 - Information science (social aspects)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information Literacy in a Post-Truth Era

  • ISBN

    9783030998844

  • ISSN

    1865-0929

  • e-ISSN

    1865-0937

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    354-363

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Bamberg

  • Datum konání akce

    20. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku