Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Architektonický prostor, Zdeněk Kudělka a Brněnská škola dějin umění

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00112808" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00112808 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Architektonický prostor, Zdeněk Kudělka a Brněnská škola dějin umění

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Architektonický prostor se stal jedním z klíčových pojmů studia dějin umění na brněnském Semináři dějin umění. Přednáška (a studie) si klade za cíl představit stálost a současně proměny tohoto konceptu v myšlení Václava Richtera a jeho žáka Zdeňka Kudělka. Zatímco první uvažoval o prostoru převážně na filozofickém základě a jeho stanovisko může být chápáno jako umírněný realismus, Zdeněk Kudělka pracoval s analýzami prostoru ve smyslu skutečného realismu. Stanovisko současné výuky pak spočívá spíše v rozboru konkrétních prostorů a tak se blíží spíše umírněnému nominalismu.

  • Název v anglickém jazyce

    The Architectural space, Zdeněk Kudělka and Brno School of Art History

  • Popis výsledku anglicky

    The architectural space became one of the key concepts of the study of art history at the Brno Art History Seminar. The aim of the lecture (and study) is to present the persistence and at the same time transformations of this concept into the thinking of Václav Richter and his pupil Zdeněk Kudělek. While the first considered space mainly on a philosophical basis and his position can be understood as moderate realism, Zdeněk Kudělka worked with analyzes of space in terms of real realism. The standpoint of the present teaching is more of an analysis of concrete spaces and thus closer to moderate nominalism.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Prostor v architektuře a brněnská škola dějin umění

  • ISBN

    9788074851650

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    25-44

  • Název nakladatele

    B and P Publishing

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku