Amorfnost nové věcnosti ve fotografii
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00118292" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00118292 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Amorfnost nové věcnosti ve fotografii
Popis výsledku v původním jazyce
Amorfnost nově věcnosti představuje jednu ze tří hlavních kapitol odborné publikace zacílené na různé aspekty realismu v meziválečném umění. V souvislosti s moderními realismy vnímáme fotografii jako médium, které zásadním způsobem proměnilo dobové výtvarné umění a vizualitu vůbec. A to přesto, že dobové použití slov „realismus“, „realistický“ bylo v kontextu meziválečné fotografie odlišné od ostatního výtvarného umění. Zastřešujícím pojmem používaným pro charakteristiku fotografie v této doby je tzv. nová fotografie, která má spolu s moderními realismy společnou orientaci na moderní život, nicméně příspěvek se věnuje zejména fenoménu nové věcnosti ve fotografii. První část textu je věnována situaci na německé scéně, druhá na domácí, přičemž jsou zkoumány jak jednotliví autoři i samostatné snímky, obecněji, přijetí, odmítnutí či modifikaci principů, které jsou s fotografií nové věcnosti / neue sachlichkeit / new objectivity spojovány.
Název v anglickém jazyce
The Amorphousness of New Objectivity in Photography
Popis výsledku anglicky
The Amorphousness of New Objectivity in Photography represents one of the three main chapters of a book focused on various aspects of realism in interwar art. In connection of modern realisms we understand photography as a medium that fundamentally transformed contemporary art and visuality – bearing in mind that the words “realism” and “realist” were used differently in interwar photography than they were in fine art. One umbrella term used to describe photography in the interwar period was “New Photography,” which shared with modern realisms a focus on modern life. The first part of the text is dedicated to the situation on the German scene, the second to the domestic one, examining both individual authors and individual photographs, more generally, acceptance, rejection or modification of principles associated with photography of nová věcnost / neue sachlichkeit / new objectivity.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Nové realismy : Moderní realistické přístupy na československé výtvarné scéně 1918–1945
ISBN
9788087810354
Počet stran výsledku
90
Strana od-do
152-241
Počet stran knihy
496
Název nakladatele
Národní památkový ústav, územní odborné pracoviště v Liberci
Místo vydání
Liberec
Kód UT WoS kapitoly
—