Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Amorfnost nové věcnosti ve fotografii

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00118292" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00118292 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Amorfnost nové věcnosti ve fotografii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Amorfnost nově věcnosti představuje jednu ze tří hlavních kapitol odborné publikace zacílené na různé aspekty realismu v meziválečném umění. V souvislosti s moderními realismy vnímáme fotografii jako médium, které zásadním způsobem proměnilo dobové výtvarné umění a vizualitu vůbec. A to přesto, že dobové použití slov „realismus“, „realistický“ bylo v kontextu meziválečné fotografie odlišné od ostatního výtvarného umění. Zastřešujícím pojmem používaným pro charakteristiku fotografie v této doby je tzv. nová fotografie, která má spolu s moderními realismy společnou orientaci na moderní život, nicméně příspěvek se věnuje zejména fenoménu nové věcnosti ve fotografii. První část textu je věnována situaci na německé scéně, druhá na domácí, přičemž jsou zkoumány jak jednotliví autoři i samostatné snímky, obecněji, přijetí, odmítnutí či modifikaci principů, které jsou s fotografií nové věcnosti / neue sachlichkeit / new objectivity spojovány.

  • Název v anglickém jazyce

    The Amorphousness of New Objectivity in Photography

  • Popis výsledku anglicky

    The Amorphousness of New Objectivity in Photography represents one of the three main chapters of a book focused on various aspects of realism in interwar art. In connection of modern realisms we understand photography as a medium that fundamentally transformed contemporary art and visuality – bearing in mind that the words “realism” and “realist” were used differently in interwar photography than they were in fine art. One umbrella term used to describe photography in the interwar period was “New Photography,” which shared with modern realisms a focus on modern life. The first part of the text is dedicated to the situation on the German scene, the second to the domestic one, examining both individual authors and individual photographs, more generally, acceptance, rejection or modification of principles associated with photography of nová věcnost / neue sachlichkeit / new objectivity.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Nové realismy : Moderní realistické přístupy na československé výtvarné scéně 1918–1945

  • ISBN

    9788087810354

  • Počet stran výsledku

    90

  • Strana od-do

    152-241

  • Počet stran knihy

    496

  • Název nakladatele

    Národní památkový ústav, územní odborné pracoviště v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Kód UT WoS kapitoly