Transformace základních škol po roce 1989 pohledem učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00114374" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00114374 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Transformace základních škol po roce 1989 pohledem učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Politické a společenské změny po revoluci roku 1989 se odrazily ve všech sférách života společnosti. Nevyhnuly se tudíž ani vzdělávání včetně základních škol. Porevoluční diskuze i trendy přitom korelují s celkovým vývojem v Československu – vyznačují se živelností, spontánností a velkým nadšením, ale i nedůvěrou, absencí zkušeností, a ne vždy systémovou negací všeho minulého. Projekt GAČR „Post-socialistická transformace základních škol – procesy, příběhy, dilemata“ (č. 20-11275S) se snaží zmapovat a zejména pochopit transformaci z pohledu učitelů. V prezentaci bude představen základní metodologický koncept výzkumu a prezentovány první poznatky ze studia dostupných pramenů.
Název v anglickém jazyce
Transformation of primary schools after 1989 from the perspective of teachers
Popis výsledku anglicky
Social and political changes after the 1989 revolution influenced all spheres of life, thus didn’t avoid education including primary schools. Discussions and trends from the early 90s are interconnected with overall development in Czechoslovakia characterized by spontaneity and enthusiasm, but also by distrust, absence of experiences, and denying of all from the communist era. The project funded by the Grant Agency of the Czech Republic “Post-socialist Transformation of Czech Primary Schools – Processes, Stories, Dilemmas” (n. 20-11275S) efforts to process and especially to understand the transformation from the perspective of teachers. In the presentation, the basic methodological concept of research will be introduced and the first results of archive research will be presented.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA20-11275S" target="_blank" >GA20-11275S: Post-socialistická transformace českých základních škol – procesy, příběhy, dilemata</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů