Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

“Only Tricks and Transformations Please” : Tracing Beggar’s Opera in the Works of Charles Coffey and Thomas Walker

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00114686" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00114686 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    “Only Tricks and Transformations Please” : Tracing Beggar’s Opera in the Works of Charles Coffey and Thomas Walker

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper explores the connections between Gay’s Beggar’s Opera and two ballad-operas inspired by Gay’s work. Thomas Walker’s Quaker’s Opera (1728) is often described as a “catchpenny imitation” of the ever-famous ballad opera (Dictionary of National Biography), with Charles Coffey’s Beggar’s Wedding (1729) using the popularity of the newly established genre to gain fame and wealth. This contribution tries to observe the various inspiration, borrowing and adaptations processes in both Walker’s and Coffey’s operas and describe the degree to which these works were balancing on the thin line between adaptation and plagiarism.

  • Název v anglickém jazyce

    “Only Tricks and Transformations Please” : Tracing Beggar’s Opera in the Works of Charles Coffey and Thomas Walker

  • Popis výsledku anglicky

    This paper explores the connections between Gay’s Beggar’s Opera and two ballad-operas inspired by Gay’s work. Thomas Walker’s Quaker’s Opera (1728) is often described as a “catchpenny imitation” of the ever-famous ballad opera (Dictionary of National Biography), with Charles Coffey’s Beggar’s Wedding (1729) using the popularity of the newly established genre to gain fame and wealth. This contribution tries to observe the various inspiration, borrowing and adaptations processes in both Walker’s and Coffey’s operas and describe the degree to which these works were balancing on the thin line between adaptation and plagiarism.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-07494S" target="_blank" >GA19-07494S: Anglická divadelní kultura 1660-1737</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů