“Only Tricks and Transformations Please” : Tracing Beggar’s Opera in the Works of Charles Coffey and Thomas Walker
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00114686" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00114686 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
“Only Tricks and Transformations Please” : Tracing Beggar’s Opera in the Works of Charles Coffey and Thomas Walker
Popis výsledku v původním jazyce
This paper explores the connections between Gay’s Beggar’s Opera and two ballad-operas inspired by Gay’s work. Thomas Walker’s Quaker’s Opera (1728) is often described as a “catchpenny imitation” of the ever-famous ballad opera (Dictionary of National Biography), with Charles Coffey’s Beggar’s Wedding (1729) using the popularity of the newly established genre to gain fame and wealth. This contribution tries to observe the various inspiration, borrowing and adaptations processes in both Walker’s and Coffey’s operas and describe the degree to which these works were balancing on the thin line between adaptation and plagiarism.
Název v anglickém jazyce
“Only Tricks and Transformations Please” : Tracing Beggar’s Opera in the Works of Charles Coffey and Thomas Walker
Popis výsledku anglicky
This paper explores the connections between Gay’s Beggar’s Opera and two ballad-operas inspired by Gay’s work. Thomas Walker’s Quaker’s Opera (1728) is often described as a “catchpenny imitation” of the ever-famous ballad opera (Dictionary of National Biography), with Charles Coffey’s Beggar’s Wedding (1729) using the popularity of the newly established genre to gain fame and wealth. This contribution tries to observe the various inspiration, borrowing and adaptations processes in both Walker’s and Coffey’s operas and describe the degree to which these works were balancing on the thin line between adaptation and plagiarism.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA19-07494S" target="_blank" >GA19-07494S: Anglická divadelní kultura 1660-1737</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů