Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pravděpodobně většinu času žijeme onlife

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00114868" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00114868 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pravděpodobně většinu času žijeme onlife

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rozlišovat mezi online a offline pro většinu našich běžných činností přestává dávat smysl. Žijeme v prostoru, který oba tyto dříve oddělené světy spojuje do jediného – zakoušíme onlife. Život, ve kterém neustále interagujeme s technikou, ale i se sebou navzájem. Stojíme v situaci, kdy spolupráce není jen záležitostí lidských týmů, ale hybridních komunit, ve které část týmu tvoří systémy s umělou inteligencí. Co tato situace znamená z hlediska významu otevřenosti dat, přístupů a společenských struktur? Proč je otevřený přístup důležitější a významnější než kdykoliv před tím? A proč bychom o něm měli více přemýšlet v kontextu vzdělávání, ale i demokracie a svobody?

  • Název v anglickém jazyce

    Probably most of the time we live onlife

  • Popis výsledku anglicky

    Distinguishing between online and offline for most of our normal activities ceases to make sense. We live in a space that unites both of these previously separate worlds into one - we experience onlife. A life in which we constantly interact with technology, but also with each other. We are in a situation where collaboration is not just a matter of human teams, but of hybrid communities, in which part of the team consists of artificial intelligence systems. What does this situation mean in terms of the importance of openness of data, approaches and social structures? Why is an open approach more important and significant than ever before? And why should we think more about it in the context of education, but also of democracy and freedom?

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000040" target="_blank" >TL02000040: Platforma pro transfer znalostí: informační gramotnost pro středoškoláky v otevřeném mash-up virtuálním učebním prostředí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů