Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Key motivational factors affecting teachers’ long-term engagement in school projects

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00115522" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00115522 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://tner.polsl.pl/e59/a2.pdf" target="_blank" >https://tner.polsl.pl/e59/a2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Key motivational factors affecting teachers’ long-term engagement in school projects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article discusses the factors that support the motivation of teachers to implement school projects. Based on Self-Determination theory (Deci &amp; Ryan, 1985, 2000), we present specific factors that influence and stimulate the moti-vation of teachers with regard to the perception of autonomy or control. What is essential for autonomous motivation is the satisfaction of basic psychological needs (autonomy, competence), whereas external incentives have an impact on controlled types of motivation. The results also point to important motivational factors underlying participation in school projects, that is, the perception of the personal significance and meaningfulness of the project.

  • Název v anglickém jazyce

    Key motivational factors affecting teachers’ long-term engagement in school projects

  • Popis výsledku anglicky

    The article discusses the factors that support the motivation of teachers to implement school projects. Based on Self-Determination theory (Deci &amp; Ryan, 1985, 2000), we present specific factors that influence and stimulate the moti-vation of teachers with regard to the perception of autonomy or control. What is essential for autonomous motivation is the satisfaction of basic psychological needs (autonomy, competence), whereas external incentives have an impact on controlled types of motivation. The results also point to important motivational factors underlying participation in school projects, that is, the perception of the personal significance and meaningfulness of the project.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Volume 59

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    24-34

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85089548276