Kdo je digitálně kompetentní člověk? Empirická studie výroků studentů (převážně) Filozofické fakulty Masarykovy univerzity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00115843" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00115843 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.jtie.upol.cz/getrevsrc.php?identification=public&mag=jti&raid=167&type=fin&ver=3" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/getrevsrc.php?identification=public&mag=jti&raid=167&type=fin&ver=3</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2020.009" target="_blank" >10.5507/jtie.2020.009</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kdo je digitálně kompetentní člověk? Empirická studie výroků studentů (převážně) Filozofické fakulty Masarykovy univerzity
Popis výsledku v původním jazyce
Studie si klade za cíl na základě 92 výpovědí studentů Masarykovy univerzity popsat, jakým způsobem si představují digitálně kompetentního člověka a jaké je jejich uchopení konceptu kompetence. Studenti zařazení do výzkumu byli absolventy kurzů, které se zaměřují na rozvoj digitálních kompetencí dle evropského rámce DigComp 2.1. Nejde tedy o studenty náhodně vybrané, ale o ty, kteří se již s nějakou strukturou digitálních kompetencí setkali a mají s nimi zkušenosti, jak praktické, tak i teoretické. Výzkum analyzuje závěry dotazníku v kvantitativní i kvalitativní podobě. Využívá přitom kódování. Výsledkem je definice, která akcentuje vztah kompetence k využitelnosti ve všech oblastech lidského života. K tomu, co můžeme najít ve výchozím rámci, pak přidávají nutnost kritického myšlení a schopnost se kontinuálně učit. Kompetence má temporální charakter, není ničím trvalým.
Název v anglickém jazyce
Who is a digitally competent person? Empirical study of student statements (mostly) of the Faculty of Arts of Masaryk University
Popis výsledku anglicky
The study aims to describe, based on 92 statements of Masaryk University students, how they imagine a digitally competent person and what their grasp of the concept of competence is. The students included in the research were graduates of courses focusing on the development of digital competences according to the DigComp 2.1 European framework. They are therefore not randomly selected students, but those who have already encountered a digital competence structure and have experience, both practical and theoretical. The research analyzes the conclusions of the questionnaire in both quantitative and qualitative form. It uses coding. The result is a definition that emphasizes the relationship of competence to usability in all areas of human life. To what we can find in the initial framework, then add the need for critical thinking and the ability to learn continuously. Competence has a temporal character; it is nothing permanent.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
1803-6805
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
44-60
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—