Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teachers' Digital Competencies: Diagnosis and Development in the Context of the Teacher21 Model

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F24%3A00376519" target="_blank" >RIV/68407700:21630/24:00376519 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.18421/TEM133-47" target="_blank" >https://doi.org/10.18421/TEM133-47</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18421/TEM133-47" target="_blank" >10.18421/TEM133-47</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teachers' Digital Competencies: Diagnosis and Development in the Context of the Teacher21 Model

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article explores the use of the Teacher21 Model for the diagnosis and development of teachers' digital competencies. The Teacher21 Model is based on the European Framework of Reference for Teachers' Digital Competencies and divides them into six domains: professional engagement, digital resources, teaching, digital assessment, student support, and supporting students' digital competencies. The paper presents the results of the analysis of data obtained from a survey that included three groups of respondents: future (prospective) teachers, future (prospective) ICT methodologists and current teachers. The aim of the research is to find out how these groups perceive their digital competencies in relation to the Teacher21 Model and to identify differences between them. The results showed that all three groups have an average level of digital competencies, with the highest level in the area of professional engagement and the lowest in the area of digital assessment. The paper goes on to offer recommendations for developing teachers' digital competencies in line with trends in education and highlights the importance of the quality of education in the digital age.

  • Název v anglickém jazyce

    Teachers' Digital Competencies: Diagnosis and Development in the Context of the Teacher21 Model

  • Popis výsledku anglicky

    This article explores the use of the Teacher21 Model for the diagnosis and development of teachers' digital competencies. The Teacher21 Model is based on the European Framework of Reference for Teachers' Digital Competencies and divides them into six domains: professional engagement, digital resources, teaching, digital assessment, student support, and supporting students' digital competencies. The paper presents the results of the analysis of data obtained from a survey that included three groups of respondents: future (prospective) teachers, future (prospective) ICT methodologists and current teachers. The aim of the research is to find out how these groups perceive their digital competencies in relation to the Teacher21 Model and to identify differences between them. The results showed that all three groups have an average level of digital competencies, with the highest level in the area of professional engagement and the lowest in the area of digital assessment. The paper goes on to offer recommendations for developing teachers' digital competencies in line with trends in education and highlights the importance of the quality of education in the digital age.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    TEM Journal - Technology, Education, Management, Informatics

  • ISSN

    2217-8309

  • e-ISSN

    2217-8333

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    RS - Srbská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    2195-2207

  • Kód UT WoS článku

    001315548100047

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85207033101