Digitální kompetence učitelů zdravotnických nelékařských oborů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27235530%3A_____%2F23%3AN0000003" target="_blank" >RIV/27235530:_____/23:N0000003 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vszdrav.cz/media/aktivity%20vsz/projekty/ta%C4%8Dr/u%C4%8Debnice.pdf" target="_blank" >https://www.vszdrav.cz/media/aktivity%20vsz/projekty/ta%C4%8Dr/u%C4%8Debnice.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Digitální kompetence učitelů zdravotnických nelékařských oborů
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola "Digitální kompetence učitelů zdravotnických nelékařských oborů" se zaměřuje na schopnosti pedagogů efektivně využívat digitální technologie ve vzdělávání. Tyto kompetence jsou klíčové pro moderní výuku, která reflektuje potřeby studentů i rychle se měnící technologické prostředí. Kapitola se věnuje zejména následujícím oblastem: Definice digitálních kompetencí: Schopnost učitelů používat digitální nástroje k podpoře výuky, komunikace a hodnocení. Význam: Digitální kompetence umožňují učitelům přizpůsobit výuku individuálním potřebám studentů a zlepšit jejich zapojení. Aplikace: Použití digitálních zdrojů, jako jsou interaktivní materiály, videa, podcasty, chatboti nebo virtuální realita, ve vzdělávacím procesu. Rozvoj kompetencí: Důraz na profesní růst učitelů prostřednictvím školení a praktického využívání digitálních technologií. Tato kapitola zdůrazňuje, že digitální kompetence nejsou pouze technickou dovedností, ale také nástrojem pro inovaci a zlepšení kvality vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Digital competences of non-medical health teachers
Popis výsledku anglicky
The chapter "Digital competencies of non-medical health teachers" focuses on the ability of teachers to effectively use digital technologies in education. These competencies are key to modern teaching that reflects the needs of students and the rapidly changing technological environment. The chapter focuses in particular on the following areas: Defining digital competencies: The ability of teachers to use digital tools to support teaching, communication and assessment. Importance: Digital competences enable teachers to tailor instruction to individual student needs and improve student engagement. Application: The use of digital resources such as interactive materials, videos, podcasts, chatbots or virtual reality in the educational process. Competency development: Emphasis on teacher professional development through training and practical use of digital technologies. This chapter emphasises that digital competences are not only a technical skill but also a tool for innovation and improving the quality of education.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL03000205" target="_blank" >TL03000205: Osobní vzdělávací prostředí vysokoškolských studentů zdravotnických oborů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Osobní vzdělávací prostředí studenta: Učebnice pro učitele zdravotnických nelékařských oborů na vysokých školách.
ISBN
978-80-86302-66-9
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
21-34
Počet stran knihy
172
Název nakladatele
Centrum pro studium vysokého školství, v.v.i.
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—