MOOC Courses as a Tool for the Development of Digital Competencies of Teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F21%3A00350498" target="_blank" >RIV/68407700:21630/21:00350498 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-80000-0_29" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-80000-0_29</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-80000-0_29" target="_blank" >10.1007/978-3-030-80000-0_29</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
MOOC Courses as a Tool for the Development of Digital Competencies of Teachers
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the paper is to highlight the importance of MOOC courses as a support and complement in teacher education. Online courses in the MOOC format meet the conditions to offer a possible solution to the urgent need for undergraduate and in-service teacher training in area of the digital competence that teachers have. It is necessary to develop their students’ digital literacy. However, there is almost no evidence of the effectiveness and efficiency of MOOCs for developing digital competences. The paper focuses on social science teachers who lag behind others in the use of digital technologies. It is important to create MOOC courses for the development of digital competencies and for the use of digital technologies in teaching.
Název v anglickém jazyce
MOOC Courses as a Tool for the Development of Digital Competencies of Teachers
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to highlight the importance of MOOC courses as a support and complement in teacher education. Online courses in the MOOC format meet the conditions to offer a possible solution to the urgent need for undergraduate and in-service teacher training in area of the digital competence that teachers have. It is necessary to develop their students’ digital literacy. However, there is almost no evidence of the effectiveness and efficiency of MOOCs for developing digital competences. The paper focuses on social science teachers who lag behind others in the use of digital technologies. It is important to create MOOC courses for the development of digital competencies and for the use of digital technologies in teaching.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances in Human Factors in Training, Education, and Learning Sciences
ISBN
978-3-030-80000-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
243-251
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
online
Datum konání akce
25. 7. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—