Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MOOC Courses as a Tool for the Development of Digital Competencies of Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F21%3A00350498" target="_blank" >RIV/68407700:21630/21:00350498 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-80000-0_29" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-80000-0_29</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-80000-0_29" target="_blank" >10.1007/978-3-030-80000-0_29</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MOOC Courses as a Tool for the Development of Digital Competencies of Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to highlight the importance of MOOC courses as a support and complement in teacher education. Online courses in the MOOC format meet the conditions to offer a possible solution to the urgent need for undergraduate and in-service teacher training in area of the digital competence that teachers have. It is necessary to develop their students’ digital literacy. However, there is almost no evidence of the effectiveness and efficiency of MOOCs for developing digital competences. The paper focuses on social science teachers who lag behind others in the use of digital technologies. It is important to create MOOC courses for the development of digital competencies and for the use of digital technologies in teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    MOOC Courses as a Tool for the Development of Digital Competencies of Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to highlight the importance of MOOC courses as a support and complement in teacher education. Online courses in the MOOC format meet the conditions to offer a possible solution to the urgent need for undergraduate and in-service teacher training in area of the digital competence that teachers have. It is necessary to develop their students’ digital literacy. However, there is almost no evidence of the effectiveness and efficiency of MOOCs for developing digital competences. The paper focuses on social science teachers who lag behind others in the use of digital technologies. It is important to create MOOC courses for the development of digital competencies and for the use of digital technologies in teaching.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Human Factors in Training, Education, and Learning Sciences

  • ISBN

    978-3-030-80000-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    243-251

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    online

  • Datum konání akce

    25. 7. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku